וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט שוחח עם יורש העצר של איחוד האמירויות לראשונה מאז כניסתו לתפקיד

עודכן לאחרונה: 23.7.2021 / 18:00

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בנט הודה ליורש העצר על פתיחת שגרירות איחוד האמירויות בישראל וכן על אירוח ביקורו הרשמי של שר החוץ לפיד במדינתם. בנט הדגיש כי הוא רואה חשיבות רבה ביחסים האסטרטגיים בין המדינות

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בטלפון היום (שישי) עם יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות מוחמד בן-זאיד. מדובר בשיחה ראשונה בין השניים מאז כניסתו של בנט לתפקיד ראש הממשלה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בנט הודה ליורש העצר על פתיחת שגרירות איחוד האמירויות בישראל וכן על אירוח ביקורו הרשמי של שר החוץ הישראלי, יאיר לפיד, במדינתם. בנט הדגיש, כי הוא רואה חשיבות רבה ביחסים האסטרטגיים בין המדינות, אשר מתבטאים במגוון תחומים.

עוד ציין ראש הממשלה כי גישתה של איחוד האמירויות כלפי ישראל היא שינוי חשוב המהווה השראה למדינות ומנהיגים נוספים באיזור. השניים סיכמו לעמוד בקשר ולהיפגש בהמשך.

מוחמד בן זאיד, יורש העצר של אבו דאבי והשליט בפועל של איחוד האמירויות הערביות, בכינוס מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ במכה, סעודיה, 30 במאי 2019. רויטרס
ייפגש עם בנט בהמשך. מוחמד בן זאיד/רויטרס

ראש הממשלה בנט הוא זה שהתקשר לבן-זאיד - כך מסרה סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות. לפי הדיווח, בנט ובן-זאיד דנו על היחסים בין המדינות וכן על המצב באזור. בנוסף, בנט בירך את בן-זאיד לרגל חג הקורבן, ובן-זאיד בירך אותו על כניסתו לתפקיד ראש הממשלה ואמר שברצונו לעבוד יחדיו למען השלום, היציבות והפיתוח של כל האזור.

בתוך כך, בנט שוחח בטלפון גם עם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ, ודן עמו במאבק בקורונה ובשדרוג היחסים בין המדינות - כך הודיעה לשכת הקנצלר.

לפני כעשרה ימים שגרירות איחוד האמירויות בישראל נחנכה באופן רשמי במתחם הבורסה לניירות ערך בתל אביב, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג ושגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה.

"לפני עשרה חודשים חתמנו על הסכמי אברהם. פתיחת השגרירות היא מימוש החזון. השגרירות לא תהיה רק עבור דיפלומטים, אלא עבור קידום דיאלוג ושלום ושיתוף פעולה בין המדינות", בירך השגריר האמירתי. "מאז הנורמליזציה של היחסים ראינו דיונים על השקעות וסחר, שיתוף פעולה בין בתי חולים ומוסדות מחקר, שיתוף פעולה בנושא הגנה על הסביבה וחתימה על הסכמים. זו רק ההתחלה".

בחודש שעבר שר החוץ יאיר לפיד ביקר באיחוד האמירויות לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי באמירויות, אחרי חתימת הסכם השלום בין המדינות. לפיד נועד עם מקבילו האמירתי עבדאללה בן זאיד, והשתתף בטקס חנוכת שגרירות ישראל באבו דאבי, שם קרא להסכמים נוספים עם מדינות באזור והודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על תפקידו בחתימת ההבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully