וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהגת ההורים הארצית: נשבית ברביעי את החטיבות והתיכונים בעקבות מתווה הבגרויות

עודכן לאחרונה: 19.3.2023 / 9:28

ההנהגה הודיעה על השביתה לאחר פרסום מתווה הבגרויות של שר שר החינוך יואב קיש. הם הבהירו כי יוחרגו החינוך המיוחד, ההכנות לבגרויות ופעילויות שאינן ניתנות להזזה. יו"ר ההנהגה: "ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם"

בווידאו: כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023/ראובן קסטרו

הנהגת ההורים הארצית הודיעה הבוקר (ראשון) על השבתת יום הלימודים בחטיבות הביניים והתיכונים ביום רביעי הקרוב, בעקבות מתווה הבגרויות החדש שפרסם שר החינוך יואב קיש. "ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם", נמסר מטעם יו"ר ההנהגה מירום שיף.

בהודעה שהוציאה ההנהגה, הם הבהירו כי החינוך המיוחד, ההכנות לבגרויות ופעילויות שאינן ניתנות להזזה מוחרגים מהשביתה. "היעלה על הדעת שתלמידים ייגשו לבחינת הבגרות מבלי שידעו כמה קיבלו בבחינות המגן?", טען יו"ר ההנהגה. "אם לא די בכך, הרי שמשרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות. אנו לא יכולים לעמוד מנגד אל מול עוולות אלו ולכן החלטנו להשבית את המערכת".

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם", יו"ר הנהגת ההורים/ראובן קסטרו

משרד החינוך מסר בתגובה: "אנו מצרים על הודעת ארגון ההורים. הארגון טועה ומטעה בעיקר את התלמידים, ובבחינת 'נאה דורש ונאה מקיים' כפי שארגון ההורים דורש, שלא יתקיימו שביתות על חשבון התלמידים והתלמידות, כך מצופה גם מהם. הלימודים יתקיימו כסדרם ואנו מצפים מכלל ההורים לשלוח את ילדיהם ללימודים כרגיל".

"תכנית הבגרויות הגמישה במקצועות ההומנסטיקה היא תוכנית שנבנתה לאחר הליך מעמיק ומושתף של מעל ל10,000 משתתפים, כולל שיח בשולחנות עגולים ושאלונים בהם נשאלו צוותי החינוך וארגון ההורים. התכנית זוכה לתמיכה רחבה בשטח מנהלים, מורים, אנשי אקדמיה ועוד. במקרה זה ארגון ההורים אינו מייצג באמירותיו את מרבית הדעות. לא היה עד כה במערכת החינוך מתווה ראוי, נכון ומדוייק מזה לתלמידי מערכת החינוך".

עוד בוואלה!

הבגרויות בתנ"ך וספרות חוזרות: תוכנית הבגרויות החדשה של משרד החינוך

לכתבה המלאה
דניאל ואביגל וייט, תלמידי בית ספר נופי ים שהגיעו למרות השביתה, תל אביב, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
משרד החינוך הודיע שהלימודים יתקיימו כסדרם/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הכריז משרד החינוך על מתווה הבגרויות החדש, שיחליף את הרפורמה שהעבירה שרת החינוך הקודמת יפעת שאשא-ביטון. בשנה הקרובה, שהוגדרה כשנת הסתגלות, יוכלו המנהלים לבחור בין שני מתווים של בגרויות בתנ"ך, בהיסטוריה, אזרחות, ספרות ומורשת.

במסגרת התוכנית החדשה, שכונתה "תוכנית הבגרויות הגמישה", הציון בכל אחד מהמקצועות יורכב משלושה חלקים: בחינה חיצונית, שמשקלה יהיה 35%; שתי משימות הכוללות "מיומנויות של המאה ה- 21", שמשקלן יהיה 35%; והערכה בית ספרית שמשקלה יהיה 30%. המתווה הישן, לעומת זאת, כולל שני חלקים: בחינה חיצונית, שמשקלה 70%, והערכה בית ספרית, שמשקלה 30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully