וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות שלושה הרוגים פלסטינים בחילופי אש בג'נין

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 18:11

כוחות צה"ל, שב"כ, ימ"מ ומג"ב פעלו בלב מחנה הפליטים והרגו שני מבוקשים פעילי הג'יהאד האסלאמי. שני בני אדם נוספים נהרגו במהלך הפעילות לאחר שניסו לתקוף את הכוחות. אחד ההרוגים בפעולה הוא קרוב משפחה של המחבל ראאד חאזם, שביצע את פיגוע הירי בתל אביב בשנה שעברה

בווידאו: כוחות הביטחון פועלים כעת במחנה הפליטים ג'נין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפחות שלושה חמושים נהרגו היום (חמישי) ו-20 בני אדם נפצעו במהלך חילופי אש בין כוחות הביטחון לפלסטינים במחנה הפליטים ג'נין. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר אלימות במהלכן תושבי המקום יידו אבנים לעבר הכוחות.

שניים מההרוגים בפעולה הם פעילי הג'יהאד האסלאמי שהיו מבוקשים בידי כוחות הביטחון, נדאל אמין חאזם ויוסף אבו אשרין. חאזם הוא קרוב משפחה של ראאד חאזם, המחבל שביצע את פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב באפריל בשנה שעברה, בו נרצחו שני ישראלים, והוא חשוד במעורבות בפעילות טרור. אבו אשרין היה מעורב בייצור מטענים ובירי לעבר כוחות צה"ל. הכוחות, בהם מסתערבים, זיהו את שני המבוקשים שהתנהלו בצורה חשודה והיו חמושים - וירו בהם.


ההרוג השלישי הוא עמר עוואדין בן ה-16, שנוטרל על ידי הכוחות לאחר שניסה לתקוף אותם באמצעות לום ברזל. הפלסטינים דיווחו גם על הרוג רביעי, שנהרג לאחר שירה לעבר הלוחמים - שהחזירו לעברו אש. בתום הפעילות צה"ל דיווח כי כל הכוחות יצאו מהמחנה - ללא נפגעים.

שרים וח'אזם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יוסף שרים ונידאל חאזם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן, הגיב לפעולת כוחות הביטחון בג'נין ואמר כי "הפעולות האגרסיביות המתמשכות של ישראל מאשרות שהיא לא מעוניינת כלל בהרגעת המצב, בניגוד לכל המאמצים הבינלאומיים המבקשים למנוע הסלמה במהלך חודש הרמדאן המתקרב". הדובר הוסיף כי "הגינויים כבר לא מספיקים ונדרשים צעדים מעשיים בשטח של הממשל האמריקני כדי לעצור את הצעדים החד-צדדיים של ישראל, כדי לספק הגנה בינלאומית לעמנו".

עמר עוואדין בן ה- 16. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עמר עוואדין/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר פעלו כוחות הביטחון במחנה הפליטים והרגו את עא פתאח חרושה, המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה, בו נהרגו האחים הלל ויגל יניב. בנוסף נעצרו בפעולה שני בניו של המחבל.

האירוע החל כששב"כ הצליח לאתר את מקום המסתור של חרושה בג'נין. המחבל היה מאובטח על ידי מספר חמושים מהמחנה, ובשלב הראשון פעלו לוחמי ימ"מ ושב"כ לכתר באופן מלא את המבנה בו שהה. במקביל לכך פעלו כוח דובדבן ולוחמי שב"כ לכיתור מבנה בשכם, שבו הסתתרו שני בניו של המחבל, שלפי החשד לקחו חלק בפיגוע וסייעו לו בתכנון ובבריחה, וכן נערכו להוציא לפועל פיגוע ירי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully