וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהר: משאל עם על המהפכה המשפטית? אנחנו לא במצב אופטימלי

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 12:53

שר התרבות והספורט אמר ל-103 כי הוא מאוכזב ממתווה הנשיא אך תומך בהידברות - מבלי לעצור את החקיקה. על האפשרות לקיים משאל עם על המהפכה המשפטית אמר: "אם נלך כשמבחינה הסברתית לא עשינו מספיק טוב, ברור שאנחנו לא במצב אופטימלי"

בווידאו: הרצוג עונה לביקורת על המתווה: "מציע לכולם ללמוד אותו לעומק"/רוני כנפו

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר היום (חמישי) כי הוא מתנגד לקיום משאל עם על המהפכה המשפטית משום ש"אנחנו לא במצב אופטימלי". בריאיון ל-103, הוא הביע אכזבה גם ממתווה הנשיא יצחק הרצוג.

"ציפתי שמתווה הנשיא יהיה יותר רלוונטי עם אפשרות לדון עליו באופן רציני. לצערנו המתווה שהוצג אינו רלוונטי, התחייבנו לרפורמה ולא להנציח את המצב הקיים. חד-משמעית צריך לשבת ולדבר אך אין צורך לעצור את החקיקה, אנחנו יכולים לדבר תוך כדי החקיקה. אם נעצור את החקיקה, הכאוס יימשך עוד חודשים ארוכים, ולכן צריכה להיות שאיפה לסיים את כל הסאגה עוד במושב הזה".

לדבריו, "הנשיא הציג משהו אחר לגמרי. המתווה שהוא הציג הוסכם רק על חצי מהמדינה. גם אנחנו בימין שאנו מדברים על הרצון שלנו להתפשר, זה לא כי אנו חוששים ממחאת הכלכלנים או המשפטנים, זה לא מה שמטריד אותנו. מה שמטריד אותנו הוא הקרע בעם, אנחנו רואים את הוויכוח הקשה בין אחים".

שר התרבות מיקי זוהר בראיון לוואלה!תרבות, ינואר 2023. ראובן קסטרו
"נצטרך לעשות פשרות אך לא נסכים לביטול הרפורמה". זוהר/ראובן קסטרו

זוהר הוסיף כי "מאחר שאנו רואים את הקרע ואת שנאת האחים, אנו צריכים לשבת לדבר, משום שאין דרך לאחות את הקרע. זה מבחינתי הדבר החשוב ביותר. אם לא נדע לחיות אחד עם השני נהיה במצב לא טוב. המדינה לא יכולה להתקיים ללא אחדות עם ישראל. נצטרך לעשות פשרות אך לא נסכים לביטול הרפורמה".

השר גם יצא נגד עמדתו של חבר מפלגתו ח"כ דוד ביטן, שקרא היום לפשרות מתוך הקואליציה, ואמר כי הבחירות האחרונות, שבהן גוש נתניהו זכה ב-64 מנדטים, היה "משאל עם". "כשאתה רוצה ללכת לקרב, תלך אליו במצב אופטימלי. אם נלך למשאל עם כשמבחינה הסברתית לא עשינו מספיק טוב, ברור שאנחנו לא במצב אופטימלי", אמר כשנשאל עם קיום משאל עם על המהפכה המשפטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully