וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אישור חוק הנבצרות ופסקת ההתגברות בקריאה ראשונה: מפגינים חסמו משרדי ממשלה

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 8:45

עשרות בני אדם קשרו עצמם אחד לשני במטרה לשבש את העבודה במשרדי האוצר, הפנים והכלכלה בירושלים: "תעבדו בשביל הציבור או שלא ניתן לכם לעבוד - הממשלה מסרסת את עצמאותה של הרשות השופטת"

מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את הכניסה למשרדי הממשלה בירושלים. 14 במרץ 2023/לחסום את ההפיכה

עשרות בני אדם חסמו הבוקר (שלישי) את הכניסה למשרדי הממשלה במחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הקואליציה. זאת, לאחר אישור חוק הנבצרות ופסקת ההתגברות בקריאה ראשונה הלילה במליאה.

הפעילים קשרו עצמם זה לזה בכביש המוביל לכניסה למשרדי האוצר, הפנים והכלכלה ברחוב בנק בירושלים, במטרה לשבש את העבודה בהם. "אם לא תתחילו לעבוד בשביל הציבור, לא ניתן לכם לעבוד כלל", מסרו המפגינים. "הממשלה עוסקת באף אחת מן הסוגיות שבאמת חשובות לציבור, אבל היא מסרסת את עצמאותה של הרשות השופטת".

מפגינים נגד המהפכה המשפטית חוסמים את הכניסה למשרדי הממשלה בירושלים. 14 במרץ 2023. לחסום את ההפיכה, באדיבות המצולמים
המפגינים בירושלים, הבוקר/באדיבות המצולמים, לחסום את ההפיכה

הלילה אושרו בקריאה ראשונה שלוש הצעות חוק שנויות במחלוקת - חוק הנבצרות, פסקת ההתגברות וביטול חוק ההתנתקות. ההצעה הראשונה שאושרה, ברוב של 61 תומכים מול 51 מתנגדים היא חוק הנבצרות, לפיה ניתן יהיה להכריז על ראש ממשלה נבצר רק ברוב של 90 חברי כנסת או במקרים חריגים. חבר הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד נעדר מההצבעה.

ההצעה עלתה לאחרונה שוב לכותרות, לאחר ששופטי בג"ץ דרשו מהיועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ומראש הממשלה בנימין נתניהו לנמק מדוע אין להוציא אותו לנבצרות, בשל המשפט שמתנהל נגדו.

עוד בוואלה!

חוק הנבצרות, פסקת ההתגברות וחוק ביטול ההתנתקות עברו בקריאה ראשונה

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רוני כנפו
יוכל להצביע על חוק הנבצרות למרות ניגוד העניינים. נתניהו/רוני כנפו

לאחר מכן עלתה לקריאה ראשונה פסקת ההתגברות, שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת. הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה ברוב של 61 חברי כנסת לעומת 51 מתנגדים. גם מהצבעה זו נעדר אדלשטיין.

ההצעה לביטול חוק ההתנתקות אושרה בקריאה ראשונה ברוב של 40 חברי כנסת מול 17 מתנגדים. לפי הצעת החוק יבוטלו איסורי הכניסה והשהייה בשטחים שפונו. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "משאף לא אחת מתכליותיה של תוכנית ההתנתקות התממשה, ובשל כך שבמקום תועלת הביאה לנזקים עצומים, מתחדדת תובנת העוול שנעשה לאזרחים שהחוק הכשיר את פינויים ועקירתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully