וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תצביע על פסקת ההתגברות, חוק הנבצרות אושר לקריאה ראשונה

עודכן לאחרונה: 13.3.2023 / 9:40

הקואליציה ממשיכה לקדם במהירות את חוקי המהפכה המשפטית, ובלחץ החרדים תעלה לקריאה ראשונה הצעת החוק שתאפשר לעקוף את בג"ץ ברוב רגיל. בנוסף לכך, יקודם חוק הנבצרות על רקע העיסוק בכשירותו של נתניהו, ובוועדת החוקה יוצג מתווה פשרה, שכבר נדחה על ידי האופוזיציה

עשרות אלפי אנשים מגיעים למוקדי ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/לפי סעיף 27 א

מליאת הכנסת צפויה להצביע היום (שני) בקריאה ראשונה על הצעת החוק שתאפשר לכנסת לחוקק מחדש חוקים שנפסלו על ידי בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת. ההצעה הידועה בכינויה "פסקת ההתגברות" תובא לאישור הכנסת בשל לחץ של הסיעות החרדיות ובעיקר של יהדות התורה שרואות בכך פתרון לחקיקת סוגיית פטור מגיוס לצה"ל בשל מעמד "תורתו אומנותו" שנפסל במשך שנים בבג"ץ. נוסף לכך, יאושר גם הסעיף שמצמצם את הביקורת השיפוטית של בג"ץ על חוקים רגילים.

הקואליציה קידמה גם לאישור בקריאה ראשונה גם את ההצעה שתמנע מהכרזת נבצרות על ראש הממשלה בנימין נתניהו אלא בתנאים חריגים וברוב גדול של 90 חברי כנסת. מדובר בהצעה שנועדה למנוע מבג"ץ או מהיועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, להוציא את נתניהו לנבצרות, זאת ברקע עתירות שהוגשו לאחרונה בנושא. קודם לכן, הוועדה המיוחדת שדנה בכנסת בהצעת החוק צפויה לאשר אותו הבוקר לקריאה ראשונה.

בנימין נתניהו, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בכנסת, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל, ועדת החוקה תמשיך הבוקר בדיונים סביב החלק העיקרי של הרפורמה לקראת אישורו בקריאה שניה ושלישית. מדובר בשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול פסילת חוקי יסוד על ידי בג"ץ.

מדובר בדיון נוסף מתוך מרתון דיונים שהקואליציה תקיים השבוע, ובמסגרתו יציגו את מתווה אלבשן-פרידמן-איילנד ששר המשפטים יריב לוין ויו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן ראו בו כנוסח שניתן דרכו לרכך את הרפורמה המקורית שהציעו. עד עכשיו הקואליציה טרם החליטה האם לרכך את נוסח הרפורמה או להמתין למתווה הנשיא, ובהתאם לכך לגבש עמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully