וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דרישת יהדות התורה: השבוע יצביעו על פסקת ההתגברות בקריאה ראשונה

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 20:10

הדרישה עלתה בישיבת ראשי הקואליציה בה נכח נתניהו. לפי גורמים במפלגה "אם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול פסילת חוקי יסוד אושרו בקריאה ראשונה, גם את זה יש לקדם". בליכוד העדיפו להתמקד ב"ליבת הרפורמה" לדעתם, אך החרדים דרשו לכלול זאת כפתרון לסוגיית הגיוס

בווידאו: מחאות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ראובן קסטרו, קרין שגיא

פסקת ההתגברות תעלה השבוע להצבעה בכנסת בקריאה ראשונה, זאת לאחר שדרשו ראשי יהדות התורה במהלך ישיבת ראשי הקואליציה להצביע כבר מחר (שני), כחלק מקידום המהפכה המשפטית. בנוסף, תקודם גם ההצעה שמצמצמת את הביקורת השיפוטית על חוקים רגילים, כחלק מאותה הצעה של פסקת ההתגברות. לפי גורמים במפלגה, "אין סיבה לחכות. אם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול פסילת חוקי יסוד אושרו בקריאה ראשונה, גם את זה צריך לקדם".

שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן קידמו עד כה את החלק העיקרי ברפורמה המשפטית והוא שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וביטול האפשרות של בג"ץ לבקר או לפסול חוקי יסוד אך נמנעו באותה נשימה מקידום "פסקת ההתגברות" באותו קצב. הצעת החוק אושרה בוועדה לקריאה ראשונה אך בליכוד העדיפו להתמקד בינתיים במה שמבחינתה נחשב "ליבת הרפורמה". במפלגות החרדיות זעמו על כך, וביהדות התורה דרשו היום מנתניהו לקדם את החקיקה באותו קצב בדומה לעיקרי התוכנית.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רוני כנפו
בליכוד העדיפו להתמקד בליבת הרפורמה. נתניהו/רוני כנפו

החרדים דורשים את קידום פסקת ההתגברות כחלק מחוק הגיוס שמעניק פטור משירות בצה"ל כחלק מההסדר של "תורתו אומנותו". הם סבורים כי אם הכנסת תוכל לחוקק ברוב רגיל חוקים שנפסלו בבג"ץ, גם חוק זה יהיה ניתן לחוקק מבלי שבג"ץ יפסול אותו זאת לאחר שנים שהשופטים פסלו את החוקים שקידמה הממשלה והכנסת בטענה ל"אי שוויון".

ראשי ש"ס ויהדות התורה נמנעים מאד מעיסוק פומבי ברפורמה המשפטית. בכיר חרדי הסביר כי "במשך כל השנים סבלנו מבג"ץ ואף אחד שם לא דאג לנו אבל אנחנו צריכים להפוך את זה עכשיו למלחמה של דתיים וחילונים? כל אמירה, דרישה או רעיון שלנו תגרום נזק ולא תועיל שום דבר אז אנחנו שותקים. הליכוד מקדם את הרפורמה ואנחנו לא רוצים להיות בחזית של כל זה. האם אנחנו תומכים בכך? בוודאי שכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully