וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל לשעבר נגד בן גביר: "מתבייש לקרוא לו שר, מוביל אותנו לתהום"

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 8:30

שלמה אהרונישקי תקף בריאיון ב-103FM חריפות את השר לביטחון לאומי, כינה אותו "הזוי", והזהיר כי פעולותיו יביאו ל"אינתיפאדה שלישית, הרוגים ופצועים". עוד טען המפכ"ל לשעבר כי בן גביר מנסה להפוך את המשטרה לפוליטית. "שבתאי נמצא בסיטואציה שאף אחד מאיתנו לא היה בה"

המפכ"ל: "טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך של הזזת אשד מתפקידו"/יותם רונן

המפכ"ל לשעבר שלמה אהרונישקי תקף הבוקר (שלישי) בחריפות את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וקרא לפטר אותו. "צריך לקחת את אותו שר הזוי ולהעביר אותו מתפקידו", אמר בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM. "אדם שהולך עם פח דלק וגפרורים ומדליק כל פינה - הוא יביא את האינתיפאדה השלישית, הרוגים ופצועים. אם השר, שאני מתבייש שאני קורא לו שר, ימשיך בתפקידו, אנחנו הולכים לתהום שאין דרך חזרה ממנה".

"יש פה כאוס וירידה לתהום, המשטרה היא חלק מכל התהליך. כשרוצים להרוס את הדמוקרטיה, הדבר הראשון הוא להפוך את המשטרה לפוליטית. מהרגע הראשון היה ברור שהוא רוצה להיות מפכ"ל", המשיך אהרונישקי. "אותו אדם הזוי שלא ניהל בחייו כלום ולא יודע מה זה משטרה או ביטחון, עכשיו רוצה להיות מפכ"ל. התלוננו שהשר המורשע מפריע להם לעבוד, והמפכ"ל אמר שברגע שהוא נותן הנחיות מבצעיות, לומר שהם נשמעים למפכ"ל. למשטרה יש רק מפקד אחד. שבתאי נמצא בסיטואציה שאף אחד מאיתנו לא היה בה, לא פשוט לנהל את המשטרה במציאות כזאת"

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,15 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"צריך לקחת את אותו שר הזוי ולהעביר אותו מתפקידו"/פלאש 90, יונתן זינדל

בן גביר השיב למפכ"ל לשעבר ומסר: "אהרונשיקי שבתקופתו חל שיא גל הטרור הפלסטיני של האינתיפאדה השנייה וחבריו הקצינים הכושלים שהתאחדו ביחד, אחרי שהרסו את המשטרה, החריבו את הביטחון הלאומי ולקו בשחיתות שבאה לידי ביטוי במסקנות הוועדות בעניינם - דורשים עכשיו לפטר אותי. אף אחד לא בחר בהם ולא ביקש את עזרתם. אותי בחר העם בישראל ורק אותו אני משרת. טוב יעשו כל אותם הקצינים אם יעשו לביתם ויפסיקו להפריע".

אתמול הנחה המפכ"ל קובי שבתאי את ניצבי המשטרה לא לדבר ישירות עם בן גביר, בעקבות פניות ישירות של השר לניצבים בעניין המחאות נגד המהפכה המשפטית וסוגיות נוספות - לפעמים כמה פעמים ביום ומאחורי גבו של המפכ"ל. שבתאי חידד בישיבת סגל הפיקוד הבכיר במשטרה כי הוא היחיד שיכול להיות בקשר ישיר עם בן גביר, גם אם הוא פונה לקצינים עצמם. בסביבת השר בן גביר הגיבו לפרסום ומסרו: "לא מתרגשים. המפכ"ל בלחץ גדול של היועמ"שית ומפגיני השמאל שממררים את חיי רעייתו".

בסוף השבוע הודה שבתאי כי "טעה בשיקול הדעת" בנוגע להדחתו של מפקד מחוז תל אביב, עמי אשד. "טעיתי בעיתוי ובדרך ואני לא מקל בכך ראש", הוסיף המפכ"ל. "אני מכבד ומקבל את החלטת היועמ"שית לגבי הקפאת המינוי". שבתאי הדגיש כי לא מופעל לחץ פוליטי וטען: "אנחנו מיישמים את מדיניות השר, תוך הפעלת שיקול דעת מבצעית בשטח ובהתאם לנסיבות - יש מפכ"ל אחד".

מתוך מסיבת העיתונאים של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי. רוני כנפו
"שבתאי נמצא בסיטואציה שאף אחד מאיתנו לא היה בה, לא פשוט לנהל את המשטרה במציאות כזאת"/רוני כנפו

בשבוע שעבר הודח אשד מתפקידו, ככל הנראה בשל מדיניותיו המקלה כלפי המפגינים נגד המהפכה המשפטית. בן גביר ושבתאי החליטו למנות את אשד לראש אגף ההדרכה במשטרה. בתגובה למהלך, מפכ"לים וניצבים לשעבר במשטרה פרסמו מכתב שבו קראו למפכ"ל להתפטר מתפקידו בעקבות חלקו בהדחתו של אשד.

יום לאחר מכן הורתה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להקפיא את ההדחה, ומסרה כי ערכה בירור ראשוני של הליך העברתו של אשד מתפקידו, ושהבירור "עורר חשש כבד ביחס לחוקיות ולתקינות ההליך, לרבות השיקולים העומדים ביסוד ההחלטה, עיתוי ההודעה והרקע לה". לכן, הנחתה בהרב מיארה: "להקפיא כל החלטה או פעולה בעניינו של ניצב אשד, עד להשלמה מסודרת של הבירור המשפטי המתחייב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully