וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לסביבה, לאקלים ולאמינות: ממשל ביידן צפוי לאשר פרויקט קידוחי נפט עצום

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 14:58

פרויקט ווילו באזור מבודד ומרוחק של אלסקה נתמך על ידי חברי הקונגרס של המדינה וקבוצה של ילידים שמקווים כי יגדיל הכנסות וייצור משרות חדשות. המתנגדים מצביעים על הנזק הצפוי בשל פליטת פחמן מזהם לאטמוספירה בקנה מידה עצום - ועל האכזבה מביידן

ממשל ביידן צפוי לאשר את פרויקט ווילו של חברת קונוקו פיליפס לקידוח נפט במחוז נורת' סלופ באלסקה, כך אמר מקור המעורה בנושא. ההודעה על ההחלטה אמורה להתפרסם בשבוע הבא, הוסיף המקור.

האישור הצפוי הוא ניצחון למשלחת דו-מפלגתית של חברי קונגרס וקואליציה של שבטים ילידים שרואים בפרויקט הקידוח מקור הכרחי להכנסות ויצירת עבודות באזור המבודד. האישור מנגד הוא מהלומה משמעותית לקבוצות אקלים וילידים שמתנגדים לפרויקט בטענה כי הוא יפגע ביעדי האקלים של ארצות הברית ויהווה סיכון לסביבה ולבריאות.

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר אמרה ביום שישי כי עדיין לא התקבלה החלטה סויפת לגבי הפרויקט, וכי משרד הפנים יקבל "החלטה עצמאית לגבי פרויקט ווילו". "הנשיא ביידן מקדם את האג'נדה האקלימית האגרסיבית ביותר מכל נשיא אחר בהיסטוריה והרחבה חסרת תקדים של אנרגיה נקייה", היא הוסיפה.

ביום שישי, משלחת של חברי קונגרס מאלסקה נפגשו עם ביידן. בפגישה, הם טענו כי פרויקט קידוח הנפט מייצג מעבר מדלקי מאובנים לאנרגיה נקייה, וכי הפרויקט ייטיב עם קהילות הילידים באזור המרוחק - היכן שהמזון והדלק יקרים ביותר.

אזור פרויקט ווילו באלסקה. GettyImages
אזור הפרויקט באלסקה/GettyImages
ג'ו ביידן בפסגת האקלים בשארח א שייח, מצרים. GettyImages
הנשיא ג'ו ביידן בפסגת האקלים במצרים/GettyImages
בווידאו: ביידן חתם על צווים בנושא שינויי האקלים/צילום: רויטרס

בשמורת הנפט הלאומית באלסקה, אזור בבעלות פדרלית שבו הפרויקט אמור לצאת לפועל, יש כ-600 מיליון חביות נפט. על פי הערכות הממשל, פרויקט ווילו ייצר כמות נפט שתשחרר לאטמוספירה פליטות פחמן מזהמות בהיקף 9.2 מיליון טון מטרי בשנה - כמות שמשתווה להוספה של 2 מיליון מכוניות לכבישים.

ארגוני סביבה צפויים להתנגד לפרויקט בבית המשפט. בנוסף, בשבוע שעבר נרשם בטיקטוק זינוק בהתנגדות לפרויקט, ויותר ממיליון מכתבים שמבקרים את הפרויקט נשלחו לממשל, לצד 2.8 מיליון חתימות על העצומה של Change.org לעצירתו.

בקמפיין לנשיאות, ביידן התחייב לשים קץ לקידוחי נפט וגז בקרקעות ומים ציבוריים. עם כניסתו לבית הלבן הוא יישם את ההבטחה באמצעות צו נשיאותי. אך ב-2021 הפסקת הקידוחים נאסרה על ידי שופט פדרלי. מאז, ממשל ביידן פתח אזורים חדשים לקידוחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully