וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פריטי אמנות עתיקים שנגנבו מאוקראינה - הושבו לבעליהם

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 13:44

שישה חודשים לאחר שהרשויות האמריקניות בניו יורק תפסו שלוש חרבות ממתכת וראש גרזן מאבן שנגנבו מאוקראינה, חפצי האמנות הושבו לאנשים שלהם היו שייכים, דיווחה היום (ראשון) רשת CNN .

שגרירות אוקראינה בוושינגטון הבירה קיבלה את חפצי האמנות ביום שישי, על פי ציוץ בטוויטר: "מתכבדים לארח את טקס ההשבה של חפצי אמנות עתיקים אוקראיניים שנגנבו מאוקראינה", כתבה השגרירות.

גורמים אוקראינים הודו לאנשי רשות המכס בארצות הברית ש"סייעו לאוקראינה להשיב את הנכסים התרבותיים שהם חלק מההיסטוריה שלנו".

על פי דיווח ב"סאנדיי טיימס" הלונדוני, אוצרי אמנות רוסים הובילו פשיטות על כ-30 מוזיאונים באוקראינה מאז תחילת המלחמה. פריטי האמנות העתיקים גם מוצאים מגבולות אוקראינה על ידי הרוסים.

מאז הפלישה הרוסית, מוזיאונים רבים נבזזו בשל פריטי האמנות יקרי ערך ברחבי אוקראינה. הפשיטות במוזיאונים הובילו לגניבה של פריטי אמנות, פסלים, ציורים וצלמיות בשווי מיליוני דולרים. "ההוראות מגיעות ממישהו בצמרת הקרמלין", אמר ההיסטוריון הנודע סר אנתוני ביבור, ל"סאנדיי טיימס". "התעמולה של הנשיא פוטין גורסת שאוקראינה כלל אינה קיימת, היא חלק מרוסיה - לכן הם יכולים לקחת כל דבר שהם רוצים".

מומחים אחרים סבורים שמדובר בניסיון למחוק את התרבות האוקראינית. "זאת מדיניות מכוונת להרוס את הזיכרון ההיסטורי של העם האוקראיני", אמר אלכסנדר סימוננקו, ארכיאולוג אוקראיני באקדמיה הלאומית למדעים של אוקראינה.

חפצי אמנות הוחזרו לאוקראינה. From @UKRintheUSA/Twitter, צילום מסך
שגרירות אוקראינה בארה"ב/צילום מסך, From @UKRintheUSA/Twitter

הפריטים נתפסו בתחילת ספטמבר על יד אנשי המכס בדואר של שדה התעופה הבינלאומי ג'ון אפ. קנדי , על פי הצהרה לעיתונות. החפצים הגיעו לארצות הברית בשני משלוחים שונים, נמסר מהרשות המכס.

שלוש החרבות הגיעו מרוסיה וראש הגרזן מאוקראינה, והיו אמורים להיות מוברחים לתוך ארצות הברית. סגנית נציב ברשות המכס, דיאן סבטינו, צייצה כי "היום הרשות השיבה עתיקות תרבותיות לבעליהן החוקי, העם האוקראיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully