וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה תיכננה ומימנה את תאי העינויים באוקראינה"

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 11:41

מימון של רשת מתקני עינויים היתה חלק מהתוכנית של המדינה "לשעבד, לחנך מחדש או להרוג מנהיגים אוקראינים ומתנגדים מקרב האזרחים", על פי צוות החוקרים. אלף ניצולים הגישו ראיות לחוקרים ויותר מ-400 אנשים דווחו כנעדרים בחרסון

בווידאו: שיירת טנקים רוסית בעיר חרסון/צילום: רויטרס

רשת של לפחות 20 תאי עינויים שנמצאו בחרסון בדרום אוקראינה, לאחר שחרורה מהכוחות הרוסיים, "תוכננו ומומנו ישירות על ידי רוסיה", כך אמרו היום (חמישי) חוקרי פשעי מלחמה.

צוות הצדק הנייד, ארגון שממומן על ידי בריטניה, האיחוד האירופי וארצות הברית, עובד בשיתוף פעולה עם תובעים באוקראינה שבודקים פשעי מלחמה, כולל בעיר הדרומית ששוחררה בנובמבר לאחר שמונה חודשים של כיבוש רוסי.

בינואר דווח כי לדברי הרשויות האוקראיניות, כ-200 אנשים עונו בעשרה מקומות שונים. הניצולים סיפרו על העינויים, כולל מכות חשמל וחניקה. הקרמלין ומשרד ההגנה בזמנו לא הגיבו לדיווחים. מוסקבה מכחישה הרג של אזרחים במלחמתה באוקראינה.

נסיגת צבא רוסיה מחרסון, 12 בנובמבר 2022. רויטרס
תושבי חרסון מברכים את החיילים האוקראינים/רויטרס
תושבי חרסון מפונים מהעיר. רויטרס
תושבי חרסון מפונים על ידי הרוסים/רויטרס

חוקרי הארגון תומכים במשרד התובע הכללי באוקראינה שבוחן יותר מ-71 אלף דיווחים לגבי פשעי מלחמה ברחבי המדינה מאז הפלישה ב-24 בפברואר 2022. "ראיות חדשות שנאספו באחרונה מחרסון המשוחררת חושפות תאי עינויים שתוכננו ומומנו ישירות על ידי המדינה הרוסית", אמר עורך הדין הבריטי וויין ג'ורדש בהצהרה.

עדים תיארו שימוש במכות חשמל ו"ווטרבורדינג" (עינוי המדמה טביעה) על ידי החיילים הרוסים. לפחות אלף ניצולים הגישו ראיות לחוקרים ויותר מ-400 אנשים דווחו כנעדרים בחרסון.

מימון של רשת מתקני עינויים היתה חלק מהתוכנית של המדינה "לשעבד, לחנך מחדש או להרוג מנהיגים אוקראינים ומתנגדים מקרב האזרחים", על פי צוות החוקרים.

מרכזי עינויים הופעלו על ידי סוכנויות ביטחון רוסיות שונות, כולל FSB, הזרוע המקומית של FSB בחרסון ושירות הכלא הרוסי, על פי הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully