וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנה שלמה על פיסת נייר": אוקראינה מציגה שטר הנצחה לציון שנה למלחמה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 15:16

על צד אחד של שטר 20 גריבנה - 0.54 דולר - החדש נראים שלושה חיילים מניפים את הדגל הלאומי. בצד השני של השטר מודפסות שתי ידיים קשורות בברט הדבקה, רמיזה לפשעי המלחמה באוקראינה

הבנק המרכזי של אוקראינה חשף היום (חמישי) שטר הנצחה לציון שנה לפלישת רוסיה. על צד אחד של שטר 20 גריבנה (0.54 דולר) החדש נראים שלושה חיילים מניפים את הדגל הלאומי. בצד השני של השטר מודפסות שתי ידיים קשורות בסרט הדבקה, רמיזה לפשעי המלחמה באוקראינה, שלדברי קייב, ביצע הצבא הרוסי. מוסקבה מכחישה את ההאשמות האלה.

"לציון שנה של המלחמה, החלטנו להדפיס שטר הנצחה חדש שייראה על פיסה קטנה של נייר שנה שלמה של רגשות ודימויים איקוניים", אמר אנדרי פישני, נגיד הבנק הלאומי של אוקראינה, כשהציג אתה שטר בבנק המרכזי בקייב. לדבריו, 300 אלף שטרות חדשים ייכנסו למחזור.

שטר חדש של 20 גריבנה לציון שנה למלחמה באוקראינה. רויטרס
השטר החדש/רויטרס
שטר חדש של 20 גריבנה לציון שנה למלחמה באוקראינה. רויטרס
300 אלף שטרות יופצו/רויטרס
שטר חדש של 20 גריבנה לציון שנה למלחמה באוקראינה. רויטרס
בבנק המרכזי מתכננים כבר את שטרות הניצחון/רויטרס

גורמים בבנק אמרו כי עיצוב וייצור השטר נמשכו שמונה חודשים, וכי הבנק מתכנן שורה של שטרות הנצחה כדרך ויזואלית נוספת לתיאור המלחמה. הם הוסיפו כי הם כבר מתכננים שטרות חדשים לציון הניצחון ושיקום אוקראינה.

"בשנה החולפת, האוקראינים הינו את הכוח האמיתי שלהם, את המשמעות שלהם, את היכולת שלהם לא רק לשרוד, אלא גם לנצח בלי לסלוח אפילו על פשע צבאי אחד, על בית הרוס אחד", אמר פישני. "הניצחון יגיע במחיר כבד מאוד, אך הוא יגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully