וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"לים ואלופים במיל': "להשאיר את הצבא מעל למחלוקת הפוליטית"

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 16:37

עשרות הבכירים לשעבר, בהם גבי אשכנזי, שאול מופז וטל רוסו, הביעו את התנגדותם למחאת המילואימניקים, "כחלק מהיות צה"ל צבא העם ולנוכח האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני מדינת ישראל". הם גינו את המתקפות על אנשי המילואים: "לאפשר שיח מכבד בקרב הלוחמים"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

36 רמטכ"לים ואלופים במיל' בצה"ל חתמו היום (חמישי) על עצומה שמתנגדת לסירוב לשרת במילואים, על רקע מחאת הטייסים והמילואימניקים הנוספים, שאמרו שיפסיקו את שירותם כל עוד המהפכה המשפטית תימשך. הבכירים, בהם גבי אשכנזי, שאול מופז, טל רוסו, גרשון הכהן ועוד, קראו "להשאיר את הצבא מעל למחלוקת הפוליטית כחלק מהיות צה"ל צבא העם, ולנוכח האתגרים הביטחוניים הניצבים בפני מדינת ישראל".

עשרות הבכירים לשעבר פנו למפקדים וחיילים במילואים, וקראו להם להמשיך לשרת למען הגנה על המדינה. "הטלטלות אותן חווה החברה הישראלית בשבועות האחרונים הן מדאיגות, והתרחבות המחאה אל תוך יחידות צה"ל בסדיר ובמילואים מדאיגה", הסבירו, "מקור כוחו של צבא המילואים נשען על רוח ההתנדבות של חיילי המילואים בעתות שגרה ובחירום, ביבשה באוויר ובים, תוך שמירה על לכידות יחידתית, רעות וערבות הדדית, המבוססים על אמון והערכה מהחברה הישראלית ומנהיגיה".

טייסי חיל האויר במהלך המטס, 2 במאי 2017. דובר צה"ל
טייסי חיל האוויר, אילוסטרציה/דובר צה"ל

במכתב גינו גם את ההתבטאויות האחרונות של חברי כנסת נגד משרתי המילואים. "אנו קוראים לכבד את תחושות המתלבטים ולאפשר שיח ערני ומכבד בקרב הלוחמים והמפקדים ביחידות, מתוך כבוד הדדי, הקשבה והערכה ותוך שמירה על חוסנו, כשירותו ושלמותו של צה"ל", סיכמו.

בשבועות האחרונים לוחמים ומפקדים משורת יחידות בצה"ל, בהן אגוז, גולני, מודיעין וחיל האוויר, הודיעו כי יסרבו להגיע למילואים בשל המהפכה המשפטית. הרמטכ"ל הביע חשש בשיחות סגורות כי אם צה"ל ייכנס לוויכוח הפוליטי, הדבר יפגע באחוזי ההתייצבות לשירות מילואים של אימונים ופעילות מבצעית, וישפיע בטווח הארוך על המוטיבציה של בני הנוער להתגייס. בשיחה עם אנשי המילואים, קבע הרמטכ"ך כי "הסרבנות היא קו אדום". הטייס שהוביל את המחאה, גלעד פלד, הושעה מחיל האוויר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למחאה, ואמר כי "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי של ישראל, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו - החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות. מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully