וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בוגרי סיירות מצטרפים למחאת המילואימניקים: "לא נהיה חיילים בדיקטטורה"

מערכת וואלה חדשות

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 15:18

חיילי מילואים מיחידות גולני, אגוז ויחידת "האלפיניסטים" הודיעו כי יסרבו לשרת במילואים "כל עוד נמשכת החקיקה הדיקטטורית והמגמתית". מנגד, מפקד פלוגה במילואים קרא בריאיון ב-103FM "להוציא את הפוליטיקה מהצבא". לדבריו, צעדי המחאה פוגעים בסוף בצה"ל

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

יוצאי סיירת גולני, אגוז ויחידת "האלפיניסטים" הודיעו היום (רביעי) במכתב משותף כי יסרבו להגיע למילואים במחאה נגד המהפכה המשפטית, והבהירו כי ימשיכו במהלך "כל עוד נמשכת החקיקה הדיקטטורית והמגמתית". יוזם המכתב, עופר עמיאל, הדגיש בריאיון לבן כספית, ינון מגל וטל שלו ב-103FM כי "חיילים בצבא של מדינה דיקטטורית - לא נהיה".

דרור לביא, שמשרת במילואים כמפקד פלוגה, גם התראיין בתוכנית, והתייחס למחאת המילואימניקים. לביא מבקש "להוציא את הפוליטיקה מהצבא". לדבריו, "השימוש הזה לא ראוי ולא נכון. הפגיעה בסוף היא בצבא, והוא של כולנו. אני לא מוחה נגד הרפורמה ולא בעדה, אני שם את דעתי האישית בצד".

חטיבה 551 של פיקוד מרכז בכפר פלסטיני בשומרון באימון מילואים, ינואר 2016. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
חיילי מילואים באימון. ארכיון/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בשבוע האחרון הודיעו עשרות טייסים במילואים הודיעו שלא יתייצבו לאימונים שנקבעו במחאה על הרפורמה שמקדמת הממשלה. 37 מתוך 40 טייסי המילואים ב"טייסת הפטישים", הודיעו על כוונתם למפקד חיל האוויר ולמפקד הישיר שלהם.

עוד לפניהם החל גל מחאת המילואימניקים בכמה יחידות שונות ביניהן, מודיעין סיירות, מערך המבצעים המיוחדים ויחידות מובחרות בזרוע היבשה. בעקבות המחאה, הרמטכ"ל הביע חשש בשיחות סגורות כי אם צה"ל ייכנס לוויכוח הפוליטי, הדבר יפגע באחוזי ההתייצבות לשירות מילואים של אימונים ופעילות מבצעית, וישפיע בטווח הארוך על המוטיבציה של בני הנוער להתגייס.

מוקדם יותר השבוע הזהירו קצינים בכירים במילואים כי מלבד עשרות הטייסים שכבר הודיעו שלא יתאמנו, יש מאות טייסים שעדיין מתלבטים כיצד לנהוג. לפני כן התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למחאה, ואמר כי "הסרבנות מאיימת על היסוד הקיומי של ישראל, ולכן אסור שיהיה לה מקום בשורותינו - החברה הישראלית תמיד הוקיעה את הסרבנות. מעולם לא נתנו לסרבנות דריסת רגל בשום מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully