וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בוגרי מגלן לגלנט: במידה והרפורמה המשפטית תעבור - לא נעמוד מנגד

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 22:16

400 בוגרי היחידה, בהם קצינים, לוחמים ותומכי לחימה הודיעו שאם הרפורמה תעבור כפי שהיא היום "לא יוכלו לעמוד מנגד", כי הם רואים בהליכי החקיקה "סטייה גסה" מהערכים עליהם חונכו. החתומים הוסיפו כי לראייתם הרפורמה "פוגעת ביסודותיה הדמוקרטיים של המדינה"

בווידאו: שבת תשיעית ברציפות של מחאה: עשרות אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית/צילום: קארין שגיא, יעל ברש, ראובן קסטרו

400 בוגרי יחידת מגלן שלחו הערב (רביעי) מכתב לשר הביטחון יואב גלנט בו כתבו כי "במידה והרפורמה המשפטית תעבור לא נוכל לעמוד מנגד בחיבוק ידיים, שכן בעת החקיקה "ארצי שינתה את פניה".

על המכתב חתומים קצינים, לוחמים, תומכי ותומכות לחימה ששירתו ביחידה, בהם משרתים בפעילים במילואים. לפי המכתב "יחידת מגלן הובילה ועודנה מובילה את חוד החנית של צה"ל בשגרה ובחירום. היינו ועודנו שותפים למאמצים אלה מתוך אהבתנו למדינת ישראל, לעם היהודי ולערכים בגינם נוסדה ולאורם חונכנו בביתנו וביחידה. במהלך שירותנו נשבענו שבועה לצה"ל ולמדינה, להוויית צבא ערכי אשר מגילת העצמאות נר לרגליו.

הבוגרים הוסיפו כי הם "רואים בהליכי החקיקה ברפורמה המשפטית אשר הממשלה מקדמת, סטייה גסה מהערכים עליהם חונכנו, עליהם מושתתת המדינה ועליהם אנו מתנדבים להגן. העברת הרפורמה המשפטית וחקיקתה, שוללת חלק מערכים אלו ופוגעת ביסודותיה הדמוקרטיים של המדינה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן תל אביב, 4 במרץ 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
ההפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין

השבוע 37 מתוך 40 טייסי המילואים בטייסת המכונה "טייסת הפטישים" הודיעו כי לא יגיעו לטיסות אימונים בשל המהפכה המשפטית אלא אם כן יזומנו לפעילות מבצעית. הם ציינו גם כי במקום ימי המילואים האלה הם יתייצבו להפגין מול משרדי הממשלה.

בשבוע שעבר שלחו בוגרי יחידה 9900 באמ"ן מכתב לשר הביטחון, לרמטכ"ל ולראש אמ"ן בו כתבו כי לא ישרתו במילואים עקב "תהליכי החקיקה הדורסניים אותם מקדמת הממשלה בימים אלו, ובראשם, הניסיונות לבטל את האיזון הקיים בין הרשויות".

גם בוגרי יחידת 8200 בחיל המודיעין פרסמו מכתב המיועד לממשלה, בו הם מתריעים מפני "סימנים המעלים חשש אמיתי לשלמותה ובטחונה של מדינת ישראל". זאת, בעקבות הרפורמה המשפטית הצפויה. כמו כן, איימו בוגרי היחידה כי יפסיקו לשרת במילואים אם הרפורמה תעבור במלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully