וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיחות האסטרטגיות בבית הלבן הבהירו את ההתקרבות בין ישראל לארה"ב בנושא האיראני

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 19:12

משלחת ישראלית בכירה ביקרה השבוע בוושינגטון לשיחות תיאום בנושא האיראני. בכירים ישראלים הביעו שביעות רצון רבה מהדיונים ואמרו: "הסכם גרעין לא נמצא על השולחן והאיראנים עוזרים לרוסיה במלחמה באוקראינה. אנחנו מסתכלים על הנושא מנקודות מבט קרובות יותר"

בווידאו: נתניהו: "המשימה החשובה ביותר שלי היא לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני"/צילום: רוני כנפו

השיחות שקיימו השבוע בכירים ישראלים ואמריקנים בנושא האיראני הצביעו על התקרבות משמעותית בעמדות של שני הצדדים בסוגייה, כך אמרו בכירים ישראלים שמעורים בתכני הדיונים שנערכו בבית הלבן ביום שני.

למה זה חשוב:

  • השיחות השבוע היו הפעם הראשונה בה מתכנס הפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקני בנושא איראן מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל. השיחות התקיימו על רקע דאגה הולכת וגוברת בירושלים ובוושינגטון מההתקדמות חסרת התקדים של תכנית הגרעין האיראנית.
  • העובדה שפקחי האו"ם חשפו כי איראן העשירה אורניום במתקן הגרעין התת-קרקעי בפורדו לרמה של 84 אחוז - מרחק נגיעה מהרמה הדרושה לייצור נשק גרעיני - הדליקה נורות אזהרה נוספות.
  • ראש הממשלה נתניהו ובכירים ישראלים נוספים אמרו בשבועות האחרונים כי על ארה"ב וישראל להכין אופציה צבאית אמינה מול איראן למקרה שהרפובליקה האיסלאמית תנסה לפרוץ לנשק גרעיני.

במוקד החדשות:

  • המשלחת הישראלית בראשות השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והיועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי כללה בכירים ממשרדי החוץ, הביטחון וקהילת המודיעין שעוסקים בנושא האיראני.
  • הצוות האמריקני בראשות היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן והמשלחת הישראלית דנו בדאגה המשותפת לגבי ההתקדמות בתכנית הגרעין של איראן, כך הבית הלבן מסר בהודעה שפרסם.
  • הבית הלבן הוסיף כי שני הצוותים דנו בהידוק שיתוף הפעולה הביטחוני ובהגברת התיאום לגבי הצעדים שימנעו מאיראן להשיג נשק גרעיני וירתיעו את תוקפנותה באזור.
  • נושא נוסף שעלה בשיחות הוא התרגילים הצבאיים המשותפים לצבא ארה"ב ולצה"ל. בכירים ישראלים אמרו כי התרגיל האחרון דימה תקיפה אפשרית נגד מתקני הגרעין של איראן.

עוד בוואלה!

"אוניות משא העבירו בחשאי תחמושת מאיראן לרוסיה"

לכתבה המלאה
רון דרמר ששימש שגריר ישראל בוושינגטון בועידת עם עולם של מקור ראשון, 9 במאי 2021. שריה דיאמנט, מקור ראשון, אתר רשמי
השתתף בפורום האסטרטגי הישראלי-אמריקני בנושא איראן. דרמר/אתר רשמי, שריה דיאמנט, מקור ראשון

מה הם אומרים:

  • בכיר ישראלי שהשתתף בשיחות אמר כי הדיונים בנושא האיראני שהתקיימו השבוע בבית הלבן היו טובים מאוד "והתנהלו ברמה גבוהה מאוד של פתיחות".
  • בכיר ישראלי שני שמעורה בתכני השיחות אמר כי השיחות הראו כי העמדה הישראלית והעמדה האמריקנית בנושא האיראני קרובות הרבה יותר מאשר בעבר.
  • "הסכם גרעין לא נמצא על השולחן והאיראנים עוזרים לרוסיה במלחמה באוקראינה. אנחנו בעולם חדש ובאווירה שונה ואנחנו מסתכלים על הנושא הזה מנקודות מבט קרובות יותר", אמר הבכיר הישראלי.
  • הוא הוסיף כי השיחות בין הצדדים השבוע היו רצינות. "זה היה דיון אמיתי על איראן ולא רק פגישה במטרה לסמן וי. היתה פתיחות רבה מהצד האמריקני", אמר הבכיר הישראלי.

מה הלאה:

  • שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין יגיע מחר בבוקר לביקור בזק בישראל במהלכו ייפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון גלנט. הסוגיה האיראנית תהיה חלק מרכזי בשיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully