וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוניות משא העבירו בחשאי תחמושת מאיראן לרוסיה"

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 12:40

על פי מקור ביטחוני, אוניות עם דגל רוסיה יצאו מנמל איראני בינואר, בדרכן לרוסיה דרך הים הכספי. האוניות נשאו בין השאר כ-100 מיליון כדורים, כ-300 אלף פגזים, תחמושת למשגרי טילים, מרגמות ומקלעים - מוסקבה שילמה על התחמושת במזומן

איראן סיפקה בחשאי כמויות גדולות של כדורים, טילים ופגזי מרגמה לרוסיה בעבור מלחמתה באוקראינה, ומתכננת לשלוח עוד, כך אמר מקור ביטחוני ל"סקיי ניוז".

לדברי המקור, שתי אוניות משא רוסיות יצאו מנמל איראני בינואר בדרכן לרוסיה דרך הים הכספי. האוניות נשאו כ-100 מיליון כדורים וכ-300 אלף פגזים. תחמושת למשגרי טילים, מרגמות ומקלעים גם נכללו במשלוחים. המקור אמר כי מוסקבה שילמה על התחמושת במזומן.

על פי הערכות, איראן שולחת תחמושת לרוסיה כדי לסייע לה למלא מחדש את המאגרים שלה בקו החזית באוקראינה. "רוסיה ממשיכה להשתמש באיראן כבסיס עורפי", אמר המקור. לדבריו, שתי אוניות משא המעורבות במשלוחי התחמושת מאיראן לרוסיה נקראו "מוסא ג'ליל" ו"בגי". על שתיהן התנוסס דגל רוסי. בעלי האוניות סרבו להגיב לדיווח.

המקור הוסיף כי אחת האוניות יצאה מאיראן ב-10 בינואר והשנייה ב-12. הן ככל הנראה נשאו יחדיו 200 מכליות מלאות נשק. על פי נתוני ימיים, האוניות עצרו בחופי טורקמניסטאן ליומיים, ולאחר מכן המשיכו בים הכספי עד שהגיעו לנמל הרוסי אסטרחן ב-27 בינואר. ב-3 בפברואר האוניות יצאו מהנמל.

"רוסיה משלמת על התחמושת במזומן, ובאופן כזה מתחמקת מהסנקציות המערביות ומתעלמת גם מהסנקציות שמוטלת על איראן", אמר המקור.

אוניות משא חשודות בהעברת תחמושת מאיראן לרוסיה. טוויטר, צילום מסך
צילום לוויין של אוניות משא חשודות/צילום מסך, טוויטר
חיילים אוקראינים בבחמוט. רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט/רויטרס
בווידאו: צילומי לוויין מראים את ההרס בבחמוט/רויטרס

בשטח, חברת שכירי החרב קבוצת ואגנר טענה היום (רביעי) כי כבשה את הגדה המזרחית של בחמוט, העיר המתועשת במזרח אוקראינה, שם משתוללת הלחימה בין הכוחות האוקראיניים לרוסיים במשך חודשים. יבגני פריגוז'ין, ראש ואגנר ובעל ברית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אמר כי כוחותיו "השתלטו על כל החלק המזרחי של בחמוט", עיר כרייה שבה התגוררו לפני המלחמה 80 אלף תושבים.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר בראיון ל-CNN כי אם בחמוט תיפול בידי הרוסים, "הם יוכלו להתקדם" ולתקוף ערים סמוכות בחבל דונצק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully