וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן, רוסיה וסין פתחו בתמרון ימי משותף במפרץ עומאן ובאוקיינוס ההודי

27.12.2019 / 10:14

שלוש המדינות יקיימו את התרגיל עד ליום שני, במטרה להדק את שיתוף הפעולה בין הציים שלהן. זאת על רקע המתיחות של איראן מול ארה"ב, המגבשת קואליציה ימית באזור

עריכה: רויטרס

איראן, רוסיה וסין פתחו היום (שישי) בתמרונים ימיים משותפים באוקיינוס ההודי ובמפרץ עומאן, בזמן של מתיחות אזורית גבוהה. התמרונים יימשכו עד יום שני, ומטרתם היא להעמיק את שיתוף הפעולה בין ציי שלוש המדינות.

"המסר של התמרון הזה הוא של שלום, ידידות וביטחון בר-קיימא דרך שיתוף פעולה ואחדות, והתוצאה של כך תראה שלא ניתן לבודד את איראן", אמר מפקד הכוח האיראני בתרגיל, אדמירל גולמרזה טהאני, בנאום ששודר בטלוויזיה הרשמית. עוד דווח כי התמרונים כוללים חילוץ מספינות העולות באש או כאלו שנתונות למתקפת פיראטים ותרגילי אש.

משרד ההגנה של רוסיה אמר היום כי הוא שלח שלוש ספינות מהצי הבלטי שלו - פריגטה, מכלית וגוררת. בעיתון "הכוכב האדום", שציטט את הודעת משרד ההגנה, נאמר כי זאת הפעם הראשונה שבה תמרונים מסוג זה נערכים בצורה זו. התמרונים תוארו כ"חסרי תקדים" בתחום שיתוף הפעולה הימי והאימונים.

אתמול אמרה סין כי היא תשלח ספינת טילים לתרגיל, שאותו תיארה כשיתוף פעולה צבאי שגרתי לחלוטין. "זה לא בהכרח קשור למצב האזורי", אמר דובר משרד ההגנה של סין.

משחתת חדשה של חיל הים של איראן, 12 בינואר 2018. טוויטר, צילום מסך
משחתת חדשה של חיל הים של איראן, 12 בינואר 2018/צילום מסך, טוויטר

מפרץ עומאן הוא נתיב מים רגיש במיוחד, לאור חיבורו למפרץ הורמוז, שדרכו עוברת כחמישית מאספקת הנפט העולמית. התמרונים מתקיימים במקביל לגיבוש קואליציה ימית רב-לאומית בהובלת ארצות הברית, שתפעל במי האזור אחרי שורת התקריות הצבאיות בחודשים האחרונים. אלו כללו פגיעה במכליות נפט, הפלת מל"ט אמריקני ומתקפה על מתקני נפט בערב הסעודית.

איראן מכחישה אחריות לתקיפות המכליות ומתקני הנפט, שבהן היא מואשמת על ידי ארצות הברית. במאי אשתקד פרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מהסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לבין איראן ב-2015, והטיל מחדש סנקציות כואבות על כלכלת הרפובליקה האסלאמית. יצוא הנפט, אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של המשטר, נפגע קשות בשל העיצומים הכבדים שהטיל הממשל האמריקני במטרה לצמצמו עד לאפס.

הן לסין והן לרוסיה, החתומות על הסכם הגרעין, יש קשרים טובים עם איראן, אך גם עם יריבתה האזורית ערב הסעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully