וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"לים בדימוס לנתניהו: בן גביר פועל בניגוד לסמכויות שלו ומסכן את שלום הציבור

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 19:24

במכתב לראש הממשלה הזהירו מפכ"לים ועשרות ניצבים בדימוס כי השר לביטחון לאומי מנצל את המשטרה לצרכיו הפולטיים, וציינו כי תעדוף המשך הריסת מבנים בירושלים בתקופת הרמאדן על פני משימות אחרות עשויה לגבות "מחיר ביטחוני מיותר". הם קראו לרה"מ להדיח את בן גביר מתפקידו

מפכ"לים בדימוס ועשרות ניצבים בדימוס נוספים פנו היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב בו הזהירו אותו מפני התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, וקראו להעבירו מתפקידו. "השר מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים אשר גורמים בין היתר למשטרה לסכן את שלום הציבור, ומנצל את האירועים והמשטרה למאוויו הפוליטיים", כתבו. בין החותמים היו שלמה אהרונישקי, חפץ אסף, רוני אלשיך, רפי פלד ומשה קראדי.

"בשבועות האחרונים אנחנו מזהים תהליכים מצידו של השר הממונה על המשטרה ח"כ איתמר בן גביר
שיש בהם כדי להדיר שינה מעיננו", כתבו. "השר, שמלכתחילה לא היה מצויד בניסיון הנדרש לתפקיד כל כך מורכב , פועל בניגוד לסמכויות שהוקנו לו בחוק, מתערב בתהליך קבלת ההחלטות באירועים מבצעיים אשר גורמים בין היתר למשטרה לסכן את שלום הציבור, ומנצל את האירועים והמשטרה למאוויו הפוליטיים.

השר בן גביר: "היועמ"שית מונעת את אטימת בתי המחבלים", היא תקפה: "זה לא נכון" 28 בינואר 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מסכן את שלום הציבור. בן גביר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

"כמי שפיקדו על עשרות אירועים ומכירים את הרגישות והאחריות הנדרשת ממפקד משטרה באירועי סדר, שבדרך כלל נדרש לקבל החלטות בין שתי אלטרנטיבות גרועות שלצידן שמירה על חיי אדם, נדרשנו לצעד חריג בפנייה זו אליך", המשיכו.

במכתב ציינו את הוראתו של בן גביר להמשיך במלאכת ביצוע צווי הריסת מבנים בירושלים גם בתקופת הרמאדן, על כך אמרו: "בחודש הרמדאן למשטרה משימות נוספות הדורשות כח אדם רב. לחריגה מסדר העדיפות של המשטרה לצרכיו הפוליטיים של השר עלול להיות מחיר בטחוני מיותר".

הם חתמו בבקשה להדיח את בן גביר מתקפידו. "נבקשך להעביר את ח"כ איתמר בן גביר מתפקיד השר לביטחון הלאומי לכל תפקיד אחר שתימצא לנכון בממשלתך ויפה שעה אחת קודם".

איתמר בן גביר מחופש לשוטר. ללא קרדיט, אתר רשמי
בן גביר מחופש לשוטר/אתר רשמי, ללא קרדיט

לפני יומיים טען בן גביר כי בין המפגינים נגד הממשלה יש כאלו שמתכננים לרצוח אותו או את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע פוליטי. עם זאת, גורמים במשטרה אמרו לוואלה! כי בארגון לא מכירים איומים מהסוג הזה.

לפני כשבוע בן גביר הנחה לחדד בפני מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד את מדיניותו בעניין חסימות כבישים בהפגנות. זאת, לקראת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית שהתקיימה במוצאי שבת בעיר, ועל רקע הביקורת על שימוש מוגזם בכוח מצד המשטרה נגד מפגינים בהפגנות בתל אביב ב"יום השיבוש הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully