וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט באיחוד האירופי ביטל הסנקציות על אמו של בעלי קבוצת ואגנר

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 15:49

האיחוד האירופי הכניס את ויולטה פריגוז'ינה - אמו של הבעלים של קבוצת ואגנר - לרשימה השחורה בשל הקשרים העסקיים שלה עם בנה. הטענה אז היתה כי קשרים אלה הופכים אותה למשתפת פעולה במלחמה של רוסיה נגד אוקראינה

בית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג ביטל היום (רביעי) סנקציות נגד אמו של יבגני פריגוז'ין, הבעלים של קבלנית שכירי החרב "קבוצת ואגנר", בטענה כי האיחוד לא הצליח להוכיח את התפקיד שממלאת האם במעשים של בנה.

הביטול הוא צעד חריג על רקע שלל הסנקציות שהטיל האיחוד על רוסיה, שכוללות כ-1,700 בני אדם וגופים, כמו גם מגבלות סחר בשווי עשרות מיליארדי דולרים. האיחוד האירופי הכניס את ויולטה פריגוז'ינה לרשימה השחורה בשל הקשרים העסקיים שלה עם בנה וטען כי הם הופכים אותה למשתפת פעולה במלחמה של רוסיה נגד אוקראינה.

"בית המשפט הכללי מבטל את האמצעים המגבילים שיושמו על גברת ויולטה פריגוז'ינה בהקשר של המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה", פסק בית המשפט השני בחשיבותו באיחוד. על פי הפסיקה, האיחוד לא הצליח לספק הוכחה לתפקיד שהאם ממלאת בפעולות של בנה, וכי הסקנציות שהוטלו עליה "היו מבוססות אך ורק על הקשר המשפחתי ביניהם".

הסמל של קבוצת ואגנר. טוויטר, צילום מסך
הסמל של קבוצת ואגנר/צילום מסך, טוויטר
מטה קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג. רויטרס
המטה החדש של קבוצת ואגנר בסנט פטרסבורג/רויטרס
בווידאו: קבוצת ואגנר מטילה אימה בשדה הקרב באוקראינה/רויטרס
יבגני פריגוז'ין, בעלים של קבוצת ואגנר. רויטרס
יבגני פריגוז'ין/רויטרס

האיחוד הטיל סנקציות על ויולטה פריגוז'ינה יממה לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר. הסנקציות מנעו ממנה לנוע בתוך האיחוד והקפיאו את כל הנכסים שהיא מחזיקה בגוש. בזמנו נטען כי קשריה העסקיים לבנה, שמגייס אנשים להילחם באוקראינה לצד הכוחות הרוסיים.

בערעור של פריגוז'ינה נאמר כי האיחוד לא הצליח לספק סיבות ראויות לסנקציות וכי הסיבה היחידה שלהן היתה להפעיל לחץ על בנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully