וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 כתבים רוסים יצאו לחקור את שכירי החרב באפריקה. ואז הם נרצחו

קבוצת העיתונאים נורה למוות על ידי חמושים ברפובליקה המרכז-אפריקנית, שאליה הגיעה כדי לחקור את פעילות קבוצת וגנר. האחראים לחיסולים טרם זוהו, אך לנוכח ההיסטוריה של הקרמלין מול עיתונאים מתעורר החשד שהייתה זו תקיפה ממוקדת

שלושה עיתונאים רוסים שנרצחו ברפובליקה המרכזית-אפריקנית. אתר רשמי
שלושת העיתונאים שנרצחו/אתר רשמי

שלושה עיתונאים רוסים נהרגו בנסיבות לא ידועות ברפובליקה המרכז-אפריקנית. לפי דיווח של רשת טלוויזיה רוסית עצמאית, הם הגיעו אליה כדי לחקור את פעילותה של חברה פרטית של שכירי חרב רוסים, המכונה קבוצת וגנר. זו נחשבת לזרוע חשאית של הקרמלין, שהשתמש בה גם בסכסוכים באוקראינה ובסוריה, על אף הכחשות רשמיות שלו כי יש קשר בין הצדדים.

השלושה - שזוהו כאורחן דז'מל, אלכסנדר רסטורגויב וקיריל רדצ'נקו - עבדו עבור מיזם עיתונאי חוקר (TsUR), שממומן על ידי מיכאיל חודרוקובסקי, איל נפט לשעבר שהפך לאחד מאויביו של פוטין ומתגורר כיום בבריטניה. הפרויקט כבר פרסם בעבר שורת תחקירים שחשפו מעשי שחיתות בתוך פמלייתו של פוטין.

מורדים מוסלמים בבירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית, בנגי, 2014. AP
ללא ממשל מרכזי מתפקד. מורדים ברפובליקה המרכז-אפריקנית, 2014/AP

לפי ראש העיירה סיבוט, הסמוכה לזירת החיסול של העיתונאים, חמושים הסתערו במהלך הלילה האחרון על כלי הרכב של העיתונאים. הנהג, שהצליח לשרוד, סיפר כי כשהם היו במרחק של 23 ק"מ מהעיירה, "חמושים הגיחו מהיער ופתחו באש לעבר כלי הרכב. שלושת העיתונאים מתו במקום".

דובר מטעם הנשיאות במדינה השסועה, שבה שורר כאוס מאז הודח השליט ב-2013 על ידי מורדים מוסלמים, אמר כי הצבא איתר שלוש גופות בעלות "חזות אירופית" בסמוך לעיירה, אך הוא אינו יודע את אזרחותם או עיסוקם. משרד החוץ של רוסיה מסר כי הוא בקשר עם הרשויות המקומיות כדי לגלות את זהותם של הקורבנות.

גורם במשטרה אמר לרויטרס כי הרשויות מצאו תג זיהוי עיתונאי על אחד ההרוגים וכרטיסי טיסה ממוסקבה לקזבלנקה ומקזבלנקה לבנגי, בירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית. האחראים לחיסולים טרם זוהו, אך לנוכח ההיסטוריה של הקרמלין מול עיתונאים מתעורר החשד שהייתה זו תקיפה ממוקדת.

רוסיה מספקת לכוחות הביטחון במדינה כלי נשק קלים ושלחה אליה מאות יועצים צבאיים ואזרחיים כדי לאמן אותם. לממשל המרכזי יש מעט שליטה מעבר לבירה בנגי, ומיליציות יריבות ממשיכות להילחם זו בזו על משאבי הטבע היקרים של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully