וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הסכמה על ההקלות לקראת הרמדאן, גורמי ביטחון מזהירים: "הפרת איזונים תצית אלימות"

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 20:38

ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל וגורמים נוספים קיימו דיון בהקלות, אך לא הגיעו להכרעה, בשל מתיחויות בממשלה. בצה"ל אומרים כי הזמן דוחק: הפלסטינים מצפים להודעה מוקדמת על הקלות בתנועה, ומעברי הגבול לא יעמדו במספר המתפללים שצפויים להגיע, ולכן יש להיערך בהקדם

בווידאו: המשטרה מפזרת מתפרעים בהר הבית ברחפני גז/לפי סעיף 27א' ברשתות חברתיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס, מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן וגורמים נוספים דנו אמש (ראשון) בהקלות עבור הפלסטינים מיהודה ושומרון בחודש הרמדאן, אך לא הגיעו להכרעות בנושא בשל מתיחויות בממשלה.

גורמים בכירים בצה"ל הבהירו כי חרף הפסקת התיאום הביטחוני והמצב המתוח, יש ציפייה גבוהה ברשות הפלסטינים להודעה מוקדמת על ההקלות ומשטר התנועות לכיוון התפילות בהר הבית דרך המעברים סביב ירושלים, בדגש על הולכי רגל בקלנדיה ובמעבר רחל.

מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
מהומות ברמדאן בהר הבית, 15 באפריל 2022/רויטרס

גורמים מפיקוד המרכז אמרו כי הכוונה היא להיערך לחודש הרמדאן, שיתחיל על פי ההערכה ב-22 או ב-23 במרץ (טרם הוכרע תאריך סופי) באמצעות הקלות בגיל המתפללים שיקבלו היתר כניסה להר הבית, נשים, ילדים וגברים. צה"ל, מג"ב ומשטרת ישראל ייערכו לשיירות האוטובוסים במחסומים ובצירי התנועה המובילים לירושלים, ובמעברי הגבול עצמם.

גורמי הצבא הבהירו לשר הביטחון יואב גלנט, כי בשלב הזה מעברי הגבול לא יכולים לקלוט את מאות אלפי המתפללים שצפויים להגיע להר הבית, ולכן נדרשת היערכות הנדסית להרחבה זמנית של המעברים כדי להימנע מפקקים, דוחק במעברים עצמם והגברת הבידוק הביטחוני להולכי הרגל וכלי הרכב.

גורמי הצבא הבהירו כי הזמן דוחק, ויש להיערך מוקדם ככל הניתן, כדי להימנע ממהומות ואלימות. גורמי ביטחון הזהירו: "אסור לפגוע בחופש הדת. אסור להפר איזונים באזור. זה עלול להצית אלימות".

עוד בוואלה!

משרד החוץ הפלסטיני נגד בן גביר: "הצהרותיו יבעירו את השטח"

לכתבה המלאה
מהומות בהר הבית, 15 באפריל 2022. רויטרס
"אסור לפגוע בחופש הדת". מהומות בהר הבית, רמדאן 2022/רויטרס

בתוך כך, צה"ל ממשיך לתגבר את אזור השומרון בשלושה גדודי לוחמים, על רקע ההתרעות לפיגועי טרור והמשך המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת עינבוס על ציר חווארה שבו נהרגו שני האחים יגל והלל יניב ז"ל. לדברי גורמים בחטיבת שומרון, החנויות נפתחו ביום שישי מחדש והשקט חזר לציר חווארה. כמו כן, מפקד אוגדת יו"ש תא"ל אבי בלוט שיבח את הכוחות שמנעו את כניסת הישראלים לכפר חווארה. "אף אחד לא היה יכול לערוב לביטחון הישראלים שרצו לתרום כסף לפלסטינים ולהביע סולידריות ותמיכה באנשי העסקים ובאזרחים הפלסטינים שנפגעו מההצתות", אמר גורם צבאי, "לא כל הפלסטינים רוצים כסף מישראלים ולא היה ניתן לצפות את התגובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully