וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפוקליפסה עכשיו באוקראינה: צילומי לוויין מראים את הרס מראינקה

עודכן לאחרונה: 6.3.2023 / 11:37

מפקד משטרת מראינקה אמר כי עירו "נהרסה לגמרי". למעט חיילים, כל תושבי העיר פונו "משום שאין שום דרך שאוכלוסייה אזרחית תתגורר במקום". בבחמוט, 4,000 התושבים שנותרו מסתתרים במקלטים ללא גז, חשמל או מים, בעוד הרוסים מנסים להקיף את העיר: "זה גיהינום"

תמונות לוויין מזעזעות של העיר האוקראינית מראינקה חושפות את ההרס שזרעו הכוחות הרוסיים במחוז דונצק, היכן שקו החזית עובר דרך העיר שנמחקה כמעט כליל.

מראינקה היא שדה קרוב עוד לפני שהתחילה המלחמה בפברואר 2022. כשרוסיה פלשה לאוקראינה ב-2014, העיר היתה מטרה של הצבא הרוסי. אך הלחימה נהפכה לעזה במיוחד לאחר הפלישה ב-24 בפברואר, ובשטח לא נותר בניין אחד עומד על תילו בעיר שבעבר חיו בה עשרת אלפים אנשים. ההפגזות הרוסיות גם פגעו קשות בעצים והפכו אותם לגפרורים עשנים.

מפקד משטרת מראינקה, ארטם שוס, אמר כי עירו "נהרסה לגמרי". למעט חיילים, כל תושבי העיר פונו "משום שאין שום דרך שאוכלוסייה אזרחית תתגורר כעת במקום", הוא הוסיף. במהלך המלחמה, מתו עשרות מתושבי העיר ורבים נפגעו.

הוא סבור כי הכוחות הרוסיים משמידים את העיר עד היסוד בכוונה, אפילו קירות מבנים שנותרו עומדים, על מנת "להרוס כל דבר שעשוי לשמש מקלט, גם אם מדובר במבנה אזרחי".

ההרס של העיר מרינקה באוקראינה על ידי הרוסים. טוויטר, אתר רשמי
ההרס של העיר מראינקה/אתר רשמי, טוויטר
ההרס של העיר מרינקה באוקראינה על ידי הרוסים. טוויטר, צילום מסך
ההרס של העיר מראינקה/צילום מסך, טוויטר
ההרס של העיר מרינקה באוקראינה על ידי הרוסים. טוויטר, צילום מסך
ההרס של העיר מראינקה/צילום מסך, טוויטר

הלחימה הקשה עברה במהלך החודשים צפונה לבחמוט, המרוחקת כמאה ק"מ ממראינקה. אולקסנדר מרצ'נקו, סגן ראש העיר בחמוט, אמר ל-BCC כי 4,000 התושבים שנותרו בעיר מסתתרים במקלטים ללא גז, חשמל או מים, בעוד הרוסים מנסים להקיף את העיר "ולהרוס אותה" כפי שעשו למראינקה ולמריופול בדרום אוקראינה.

בחמוט, המרוחקת כ-600 ק"מ מקייב, נמצאת כבר חודשים תחת אש עזה בשל חשיבותה האסטרטגית בעיני מוסקבה. הצבא הרוסי ושכירי החרב של הקבלנית ואגנר מקיפים את היחידות האוקראיניות שמגנות על העיר בחירוף נפש. על פי המפקד הבכיר האוקראיני וולודימיר נזרנקו, העיר מוקפת כמעט לחלוטין - כשהכוחות הרוסיים שולטים במזרח, צפון ודרום בחמוט. כביש אחד נותר שבאמצעותו אפשר לצאת מהעיר, ולדברי נזרנקו, מדובר ב"גיהינום".

הכוחות של ולדימיר פוטין תוקפים את עיר הכרייה הקטנה ללא הרף כחלק מהניסיון לרשום את ההישג המשמעותי הראשון מזה שישה חודשים בשדה הקרב. שני הצדדים ספגו אבדות רבות, וגורמים בכירים בקייב טוענים כי על כל חייל אוקראיני שמת, נהרגים שבעה חייים רוסים, דיווח ה"סאנדיי טיימס".

גשר הרוס ליד בחמוט. GettyImages
גשר מופצץ בבחמוט/GettyImages
חיילים אוקראינים מטיסים מל"ט ליד בחמוט, אוקראינה, נובמבר 2022. רויטרס
חיילם אוקראינים בבחמוט/רויטרס
חיילים אוקראינים בבחמוט. GettyImages
חיילם אוקראינים בבחמוט/GettyImages

על פי המכון לחקר מלחמות, מכון מחקר מוושינגטון, החיילים האוקראינים אולי אף "ביצעו נסיגה חלקית מאזורים קשים במיוחד במזרח בחמוט". יועץ הלשכה הנשיאותית, מיכאילו פודוליאק, אמר אתמול (ראשון) כי כוחותיו לא עוזבים את האזור, אף שהנשיא וולודימיר זלנסקי אמר בשבוע שעבר כי המצב בעיר נהפך "לקשה יותר ויותר".

יבגני פריגוז'ין, הבוס של קבוצת ואגנר, אמר בשבוע שעבר כי עד כה, הוא אינו מזהה סימנים לכך שהחיילים האוקראינים נסוגים מבחמוט. לטענתו, קייב אפילו מתגברת את כוחותיה שם. "עשרות אלפי חיילים אוקראינים מתנגדים בכוח, והלחימה נהפכת למדממת יותר מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully