וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ייפגש עם ראשי הרשויות המקומיות כדי להפעיל לחץ להידברות על המהפכה

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 13:07

לוואלה! נודע שיו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר מרכז השלטון האזורי פנו לראשי הרשויות והזמינו אותם למפגש שיתקיים מחר בבוקר ש"תכליתו קריאה להידברות מיידית ברוח הנשיא ולאחדות בעם"

דברי הרצוג בצל המהפכה המשפטית בסיום קורס חובלים. 1 במרץ 2023/מתוך לייב בעמוד הפייסבוק של חיל הים

נשיא המדינה יצחק הרצוג יכנס מחר בבוקר (שני) בבית הנשיא כנס חירום עם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות במטרה להפעיל לחץ ולגייס תמיכה במאמצי ההידברות על המהפכה המשפטית.

לוואלה! נודע כי יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר מרכז השלטון האזורי שי חגג' פנו הבוקר לראשי הרשויות והזמינו אותם למפגש שיתקיים מחר בבוקר ש"תכליתו קריאה להידברות מיידית ברוח הנשיא ולאחדות בעם". גורמים בבית הנשיא אישרו את הפרטים ואמרו כי בשבועות האחרונים הגיעו פניות רבות מראשי רשויות לנשיא שהביעו רצון במעורבות במאמצי ההידברות.

נשיא מדינת ישראל יצחק הרצוג. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
יכנס כנס חירום עם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות. הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

עד עכשיו ידוע על שתי קבוצות שמנהלות שיחות בבית הנשיא עם לוין ורוטמן. הקבוצה הראשונה היא קבוצה בהובלת פרופ' ידידיה שטרן, פרופ' שחר ליפשיץ ופרופ' אריאל בנדור מאוניברסיטת בר-אילן, פרופ' נטע ברק קורן ויואב דותן מהאוניברסיטה העברית, והמשנה ליועץ המשפטי לשעבר רז נזרי. הידברות של קבוצה זו לא מתקדמת על אף שהקבוצה הניחה טיוטה לפשרה. הפערים הגדולים הם בעיקר ביחס לסוגיית בחירת שופטים על ידי רוב בקואליציה ובחירת יועצים משפטיים כמשרות אמון.

הקבוצה השנייה היא קבוצה שמובלת על ידי מכון תכלית והעומד בראשה עו"ד יניב כהן, והיא מנהלת הידברות עם שר המשפטים ויו"ר ועדת חוקה ביחד עם פורום קהלת. גם קבוצה זו הניחה טיוטה להצעת פשרה, ולפי מקורות נראה שהיא קרובה יותר להגיע לפשרה אך הדברים יתבהרו בימים הקרובים.

גורמים המעורים בפרטים טוענים כי הפשרה תהיה הסכמה של חקיקת הוראת שעה זמנית, שתאפשר לממשלה הנוכחית למנות שני שופטים לבית המשפט העליון, כך שיהיה מדובר בהסכמה על עקרונות שיישארו פתוחים למשא ומתן בתוך הכנסת.

עוד בוואלה!

השיחות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית תקועות; עיקר המחלוקת: מינוי שופטים

לכתבה המלאה
מפגינים נגד המהפכה המשפטית יורדים לכביש נתיבי איילון, תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בת"א, אתמול/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר התייחס הרצוג למתיחות הגוברת בישראל על רקע המהפכה המשפטית, ואמר כי לא ייתן ל"אסון היסטורי להתרחש". "אני רואה את המחאה, את החרדה ואת החשש הבוקע מעומק ליבכם - חשש אותו הבעתי גם אני לגבי החקיקה כפי שהיא מובאת כעת. אני מרגיש היטב את עומק הכאב, ואת עומק הדאגה לגורלה של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully