וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על המתיחות בצל המהפכה המשפטית: "לא אתן לאסון היסטורי להתרחש"

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 19:39

הנשיא התייחס למחאות הנרחבות שהתקיימו לאורך היום ברחבי הארץ, במהלכן השתמשה המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות ועצרה עשרות מפגינים. "מדינת ישראל נמצאת בשעה קשה של משבר פנימי, עמוק וחמור שמאיים על כולנו"

דברי הרצוג בצל המהפכה המשפטית בסיום קורס חובלים. 1 במרץ 2023/מתוך לייב בעמוד הפייסבוק של חיל הים

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס הערב (רביעי) למתיחות הגוברת בישראל על רקע המהפכה המשפטית, ואמר כי לא ייתן ל"אסון היסטורי להתרחש". את הדברים נשא בטקס סיום קורס חובלים, לאחר שלאורך היום התקיימו הפגנות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ, במהלכן נעצרו ונפצעו עשרות מפגינים.

"מדינת ישראל, החברה הישראלית, כולנו - נמצאים בשעה קשה של משבר פנימי, עמוק וחמור שמאיים על כולנו", אמר בפתח דבריו. "הוא מאיים על החוסן הפנימי ועל הסולידריות הישראלית. הוא מסוכן. מסוכן מאד".

הוא הביע את דאגתו מהחקיקה בכנסת, וקרא להידברות. "אני רואה את המחאה, את החרדה ואת החשש הבוקע מעומק ליבכם - חשש אותו הבעתי גם אני לגבי החקיקה כפי שהיא מובאת כעת. אני מרגיש היטב את עומק הכאב, ואת עומק הדאגה לגורלה של המדינה.

"אנחנו עלולים להתדרדר לתהום נוראה ומנגד אנחנו יכולים להגיע לפתרון בהסכמה רחבה. לא אתן למדינת ישראל שלנו - של כולנו - להגיע אל נקודת האל-חזור, לא אתן לאסון ההיסטורי הזה להתרחש. לעולם לא אוותר על אף חלק בחברה הישראלית - וגם לא על הסיכוי להגיע להסכמה רחבה. אני יודע שרבים רבים רבים מכם כמהים לכך; ואני אתכם. אני חרד לגורלנו המשותף. חרד למדינה שלנו, שעצם הקמתה היה נס גלוי, ושהצלחתה היא פרי עמלנו כולנו.

נשיא מדינת ישראל יצחק (בוז'י) הרצוג בטקס סיום קורס קצינים קרביים. 23 בפברואר 2023. צילום מסך, דובר צה"ל
"לא אתן לאסון ההיסטורי הזה להתרחש". הרצוג/דובר צה"ל, צילום מסך

"לוותר או להרים ידיים - זה פתרון קל, אבל זו לא תכנית עבודה", המשיך. "בחודשיים האחרונים אני מחפש את ההזדמנות בתוככי המשבר, אני מאמין בכל ליבי שאפשר להפוך את רגע המשבר הזה לרגע חוקתי מכונן. רגע בו נבצר לדורות את הדמוקרטיה שלנו, את עקרונות מגילת העצמאות, את עליונות החוק, את זכויות האדם, ואת האיזונים והבלמים בין הרשויות. אני מאמין שאפשר להפוך את הקרקע הבוערת תחת רגלינו לאדמה פורייה ובשלה להסכמות - שיביאו למדינת ישראל יציבות לשנים ולדורות, וישקפו באופן העמוק ביותר את העקרונות הדמוקרטיים והיהודיים של מדינתנו - שמופיעים באופן ברור ומחייב במגילת העצמאות".

בטקס דיבר גם שר הביטחון יואב גלנט, שהתייחס גם הוא למתיחות במדינה וכן לקריאה לסרבנות בצה"ל. "בימים אלו, חיוני כי נזכיר לעצמנו, כי כוחנו באחדותינו - כעם, ובעיקר כצבא העם - צבא הגנה לישראל. יש עוד עקרון שעלינו לזכור היטב בעת הזאת: כל מי שמעלה על דל שפתיו אפשרות לבחור בסרבנות לשרת, ולראות בה כלי במאבק פוליטי או אידאולוגי - מסכן את ביטחון ישראל".

במסגרת "יום שיבוש לאומי" שהתקיים לאורך היום, הפגינו רבבות נגד המהפכה המשפטית וחסמו כבישים מרכזיים ברחבי הארץ. עשרות בני אדם נעצרו במוקדים שונים, רובם בתל אביב, שבה נרשמו עימותים בין מפגינים למשטרה, שהשתמשה ברימוני הלם והפעילה נגדם מכת"זית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully