וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אפשר להמשיך ולתת לעם להיקרע

ינון אחימן

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 8:32

מתנגדי המהפכה המשפטית אינם שורפי אסמים, מתנגדים חיסונים או אנרכיסטים. תומכי הרפורמה הם אנשים שמאמינים שהיא חיונית. אבל על המנהיגים להאזין זה לזה משום שלא תהא זאת תקנתכם, תהיה זו קריעתכם. טור דעה

בווידאו: בתום ההפגנה: מאות פרצו את חסימת המשטרה באיילון/צילום: ראובן קסטרו, קארין שגיא, משטרה

בשבוע שעבר השתתפתי בהלוויתם של הלל ויגל יניב, ה' יקום דמם. לוויה כואבת מאד וכולנו שותפים פה באבלם הכבד מנשוא של בני המשפחה. במהלך ההלוויה, הקהל כולו שר בכאב עצום ובחרדת קודש את מזמור תהילים כג': "מזמור לדוד ה' רועי לא אחסר בנאות דשא ירביצני, ינחני במעגלי צדק למען שמו".

הגמרא בבבא קמא מביאה את דברי רבא: "כל האומר אי אפשי בתקנת חכמים כגון זו, שומעים לו". באתי לדבר ולהשמיע קול של ציבור גדול שזועק "אי אפשי", ובאתי לדבר גם על הקשבה לקולו. קביעתו של רבא היא "כל האומר אי אפשי בתקנת חכמים זו, שומעים לו". נאסף כאן קהל גדול, האומר לחכמים, וצועק: "אי אפשי" - אי אפשר בתקנתכם. גם אם כוונתכם לתקן בתקנתכם, הקשיבו לנו ושמעו אותנו. כנראה שאין דרך טובה לתאר את הסיטואציה שבה אנו נמצאים. הקרע בעם הולך ומעמיק ואין מי שיתפוס מנהיגות כדי לאחות את הקרעים.

בשבועות האחרונים אני מדבר עם מתנגדי הרפורמה המשפטית, והן עם תומכיה. בשיחות עם חבריי התומכים בה, אני מנסה לומר שמתנגדי המהפכה אינם שורפי האסמים, מתנגדי החיסונים ואנרכיסטים. מרביתם הם מיטב בניה ובנותיה של מדינת ישראל. מהאנשים הערכיים ביותר שיש לעם ישראל, הרואים ברפורמה סכנה המאיימת על כל היקר להם.

עכשיו, כשאני מדבר בפני כל הקהל הגדול והחשוב שהתאסף פה, רצוני לומר לכם, יש קהל גדול ויקר הספון עכשיו בביתו. גם בו נמצאים ממיטב בניה ובנותיה של הארץ הזו. זהו קהל שמאמין שהרפורמה חיונית, גם אם היא תעבור במתכונתה כפי שהיא כעת. גם הם משוכנעים שרק כך יצילו את היקר להם מכל.

מפגינים נגד המהפכה המשפטית יורדים לכביש נתיבי איילון, תל אביב, 4 במרץ 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בנתיבי איילון אמש/ראובן קסטרו

אלו שני ציבורים יקרים, שמאמינים בצדקת דרכם. אחים אנחנו וההידברות ביניהם חיונית. אני קורא מכאן לשר המשפטים יריב לוין ולכל חברי הקואליציה: אתם נבחרתם, אתם המנהיגים של כל העם. האחריות להקשיב ולפתוח בהידברות מוטלת קודם כל עליכם. לחברי האופוזיציה, אני מבין את סירובכם לדבר כל עוד החקיקה נמשכת ונקווה שאכן היא תפסיק, אך גם אם חלילה לא תיפסק, לכו לנשיא ותודיעו "באנו לדבר".

אני חוזר ופונה לכול מנהיגינו: האזינו זה לזה ושמעו גם את קולנו "אי אפשי". אי אפשר עוד לתת לעם להמשיך להיקרע, פן חלילה לא תהא זאת תקנתכם, תהיה זו קריעתכם. הלוואי והקב"ה ישמע את תפילתנו, ונחולל ביחד את נס פורים של ונהפוך הוא, של דורנו.

ינון אחימן הוא מנכ"ל רשת אור תורה סטון באפרת, לשעבר ראש מועצת אפרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully