וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחותו של ראש המאפיה המבוקש בעולם נעצרה - וסודותיו נחשפו ב"פיציני" שהחביאה

עודכן לאחרונה: 4.3.2023 / 6:19

רוזליה מסינה דנארו סייעה לאחיה הנמלט להעביר מסרים באמצעות "פיציני" - פתקים שבהם כתב הוראות לחברי המאפיה בסיציליה - "צ'רי", "פרמזן", "אפל" ואחרים. "נרדפנו כאילו היינו נבלים, התייחסו אלינו כאילו לא היינו בני אדם", כתב. "יום אחד ההיסטוריה תחזיר את שלקחו לנו"

מעצרה של רוזליה מסינה דנארו, אחותו של ראש המאפיה המבוקש בעולם מתאו מסינה דנארו, בסיציליה 4 במרץ 2023/רויטרס

אחותו של ראש המאפיה המבוקש ביותר באיטליה שנכלא לאחרונה, נעצרה לאחר ששוטרים שערכו חיפוש בביתה מצאו "פיציני" - פתקי נייר שבהם השתמש אחיה, שתואר כ"סנדק האחרון של המאפיה הסיציליאנית", כדי למסור את הוראותיו.

לפי הדיווח בגרדיאן, רוזליה מסינה דנארו, אחותו של מתאו מסינה דנארו - שהיה האיש המבוקש ביותר באיטליה עד למעצרו ב-16 בינואר - סייעה לאחיה לחמוק מהרשויות במשך 30 שנה ופעלה מטעמו ככספרית של "המשפחה", תוך שהיא מפעילה גם את רשת ה"פיציני", ובכך אפשרה לראש המאפיה לשמור על קשרים עם ארגונו במהלך תקופתו הארוכה כפושע נמלט.

הפיציני שנחשף

"רוזליה מסינה דנארו הייתה אדם בעל אמון מוחלט בבוס", אמר אלפרדו מונטאלטו, השופט שהורה על מעצרה. "היא ניהלה את רשת הפיציני שדרכה מסר דנארו את פקודותיו למקורבים האחרים".

חלק מהפיציני שמצאו הקרביניירי, המשטרה הצבאית של איטליה, בבית בקסטלווטרנו, עיר הולדתו של ראש המאפיה בחוף הדרום-מערבי של סיציליה, הכיל גם את השקפתו של המנהיג על החיים ואת אמונותיו האישיות. דנארו, שהתגאה בהיותו ראש המאפיה הסיציליאנית, ראה את עצמו כשעיר לעזאזל, אדם שנרדף על ידי הצדק ועל ידי המדינה.

"העובדה שהואשמתי כחבר במאפיה, בשלב זה, אני רואה בכך כבוד", כתב מתאו דנארו באחד הפיציני שמצאה המשטרה בבית אחותו. "נרדפנו כאילו היינו נבלים, התייחסו אלינו כאילו לא היינו חלק מהמין האנושי, הפכנו לקבוצה אתנית שיש למחוק. הם קברו את האדמה שלנו עם השקר הזה. אנחנו, הרשעים, הם ... הטוב", כתב דנארו. "בכל פעם שיש מעצר חדש, יותר ויותר אנשים סובלים בגלל האדמה הזאת. בכל פעם שהם עוצרים מישהו, יותר ויותר אנשים מצטרפים לקהילה שלנו שלא מוכנה לקבל את העוול הזה. זה מה שאנחנו, ויום אחד, אני משוכנע, כל זה יוכר וההיסטוריה תחזיר לנו את מה שלקחו מאיתנו בחיים".

הפיציני, שהוסתרו בחלל בכיסא בבית אחותו של דנארו, הופנו לאנשים שונים, כולל חברים לכאורה במאפיה, שלחלקם היו כינויים כמו קונדור, צ'רי, פרמזן ואפל.

עוד בוואלה!

"ניצחון גדול": נלכד מתאו מסינה דנארו, מנהיג המאפיה האיטלקית שנמצא במנוסה 30 שנה

לכתבה המלאה
רוזליה מסינה דנארו, אחותו של ראש המאפיה המבוקש בעולם מתאו מסינה דנארו
 4 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עזרה לאחיה. רוזליה מסינה דנארו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתאו מסינה דנארו, מנהיג המאפיה האיטלקית שנמצא במנוסה 30 שנה, 16 בינואר 2023. רויטרס
ראש המאפיה מסינה במעצרו, לפני כחודש/רויטרס

רוזליה דנארו הסתירה גם היא פיצינו, ובו פתק מפורט על מצבו הבריאותי של אחיה. מתאו דנארו נתפס במרפאה פרטית בפאלרמו, שם קיבל מעת לעת טיפול בגידול תחת השם הבדוי אנדריאה בונפדה. על פי המלשינים מהמאפיה והתובעים, דנארו, המכונה דיאבוליק - שמו של גנב בדיוני - ואו סיקו - "הרזה" - עומד מאחורי כמה מהפשעים המתועבים ביותר שביצעה המאפיה הסיציליאנית, כולל פיגועי תופת ב-1992 שבהם נהרגו השופטים בתיק נגד המאפיה ג'ובאני פלקונה ופאולו בורסלינו; והריגתו ב-1996 של ג'וזפה די מתאו, בנו בן ה-12 של מאפיונר שהפך לעד מדינה, שנחנק והומס בחומצה.

דנארו עצור בכלא עם אבטחה מרבית בעיר לאקילה שבמרכז איטליה, שם קיבל טיפול כימותרפי ראשוני.
עד כה, הקרביניירי מצא לפחות שלוש דירות ששימשו את המאפיונר, כולל אחת בה ארון מלא בגדים נוצל כדי להסתיר בונקר סודי. בתוך המחבוא מצאו התובעים בגדי יוקרה, אזמרגדים, יהלומים, כרזה של סרטו של פרנסיס פורד קופולה "הסנדק" וכמה ספרים, כולל ביוגרפיות של ולדימיר פוטין ואדולף היטלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully