וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני דנון: מנהל שיח עם חברים באופוזיציה, יש נושאים שאפשר להגיע לגביהם להסכמה רחבה

עודכן לאחרונה: 3.3.2023 / 10:12

חבר הכנסת מהליכוד הביע דאגה מהקרע בחברה הישראלית בעקבות הרפורמה שמקדמת הממשלה ואמר בריאיון ב-103FM כי "אני מאמין שבסופו של דבר נגיע לעמק השווה, אבל השאלה הגדולה היא מה המחיר שנשלם עד שנגיע לשם". עוד הוסיף: "מי שמאמין ברפורמה מבין שצריך גם תמיכה ציבורית"

בווידאו: הפגנה מול בית וואלה נגד המהפכה המשפטית לקראת ביקורו של חה"כ שמחה רוטמן/מייקל ברהם

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד התייחס הבוקר (שישי) לקריאות להידברות על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "אני מנהל שיח עם חברים באופוזיציה, יש נושאים שאפשר להגיע לגביהם להסכמה רחבה".

"לצערי הגענו למצב שהלהבות הולכות וגבוהות מיום ליום", הוסיף דנון בריאיון ב"סיכום השבוע" עם ניסים משעל ב-103FM. "אני אגיד לך למה אני בסוף אופטימי - מי שמאמין ברפורמה מבין שלא מספיק לקבל תמיכה בכנסת. יש לנו את הרוב, ויהיו 64 אצבעות בעד הרפורמה, אבל צריך לקבל תמיכה ציבורית רחבה ואת זה עושים על ידי שיח ועל ידי הידברות"

עוד הוסיף חבר הכנסת כי "אני מאמין שבסופו של דבר נגיע לעמק השווה. יש מאמצים, אבל השאלה הגדולה היא מה המחיר שנשלם עד שנגיע לשם. באתי ואמרתי מההתחלה: חברים, אנחנו נגיע, הרפורמה תעבור, אולי לא במאה אחוז כמו שאנחנו רוצים. אני מוטרד מהמחיר ולכן אני קורא להידברות".

דני דנון. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אפשר להגיע להסכמה רחבה". ח"כ דנון/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ביום רביעי פרסם דנון, יחד עם חברי הכנסת יולי אדלשטיין מהליכוד וגדי איזנקוט וחילי טרופר מהמחנה הממלכתי, שהצהרה בה קראו להיענות להזמנת נשיא המדינה לקיים דיון על בסיס עקרונות המתווה שהציע.

"אין לנו כל ספק כי על אף שהמחלוקות קשות, חובה עלינו לפעול בכל דרך להגעה להסכמות רחבות.
חובה על כולנו כנציגי הציבור ונבחריו, לפעול לאלתר ליישוב המחלוקות ולהשגת הסכמות ובעיקר לעצור את סכנת ההתפרקות הרובצת לפתחנו כחברה וכמדינה", כתבו בהודעה.

"מדינת ישראל, מתמודדת בימים אלה מול אתגרים רבים ומורכבים בתחומי החברה, הכלכלה ומעמדה הבין לאומי וניצבת מול פיגועים קשים ואתגרים ביטחוניים חמורים מאי פעם", הסבירו את קריאתם. "מעל כל אלה מרחפת, כצל קודר, המחלוקת הקשה הקורעת ומפלגת את הציבור בישראל באשר להצעות השונות שעניינן מערכת המשפט", המשיכו ואמרו כי "חובה עלינו לפעול להגעה להסכמות רחבות".

הקמת "מאחז הדמוקרטיה" מול משרד רה"מ, ירושלים, 2 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully