וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של שופט במחוזי נעצרה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית - ושוחררה בתחנת המשטרה

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 18:04

בתו של שופט פלילי מוערך נעצרה בהרצליה לאחר שלכאורה העירה לשוטר, ואף נאזקה ברגליה. אביה הגיע לתחנת המשטרה אך לא הציג את עצמו כשופט. "גרמו לי להרגיש שאני לא בסדר, אמרתי 'תעזבו אותי, אני מגנה על המדינה'", סיפרה

בוידאו: שוטר תועד מצמיד ברך לצווארו של מפגין בתל אביב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתו של שופט נעצרה אמש (רביעי) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בהרצליה. במהלך ההפגנה, הבת נעצרה והובאה לתחנת המשטרה הסמוכה - משם היא שוחררה עוד באותו הערב. כשאביה שמע על מעצרה הוא הזדרז להגיע לתחנה, אך לא הציג את עצמו כשופט, אלא על תקן אב מודאג.

לפי הסרטונים שמארגני המחאות מפיצים ברשתות החברתיות, עולה כי הבת נעצרה לאחר שהעירה לשוטר. גורמים שנחשפו לדבר מעצרה טענו כי היא נאזקה גם ברגליה, הליך ששמור בדרך כלל לעצורים בעלי מסוכנות גבוהה.

גילי לוי, בתו של השופט ירון לוי, נעצרה בהפגנה נגד המהפכה המשפטית. אנשי הדממה, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מעצר המפגינה, אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אנשי הדממה

בסרטון אחר שהופץ על ידי מארגני המחאות רואים את המפגינה אומרת לאחר ששוחררה מהמעצר, כשאביה עומד לצדה, כי השוטרים "גרמו לי להרגיש שאני לא בסדר, אמרתי 'תעזבו אותי, אני מגנה על המדינה'. אני לא זו שהייתה לא בסדר. אני זו שנלחמתי ונמשיך להילחם ביחד". אביה הוא שופט פלילי בכיר ומוערך, שעוסק בתיקים נפיצים, בין היתר של נבחרי ציבור.

מהמשטרה נמסר כי "במהלך המחאה נעצרו 39 מוחים בחשד למעורבות בהפרת סדר ואי ציות להוראות שוטרים. החשודים הועברו לחקירה, כל חשוד לפי חלקו, ובסיומה שוחררו למעט שניים שהובאו בפני שופט. משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש המחאה והביטוי לכל אדם בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות ואלימות מכל סוג שהיא בניגוד לחוק".

עורך הדין דניאל חקלאי, שמייצג את המפגינה ואת שאר העצורים ביחד עם עורכי הדין דניאל צ'רתוק ונעם משי, מסר כי "חמשת עצורי השווא מהרצליה מהפגנת הסטודנטים למשפטים מאוניברסיטת רייכמן לרבות אזרחים רבים בהרצליה - שוחררו ממעצרם בתחנת משטרת גלילות לקראת חצות. הסרטונים מלמדים על מעצרי שווא מובהקים ואלימים". עוד ציין כי שחר מור, המפגין שנפגע באוזנו מרימון ההלם שהושלך בתל אביב, מאושפז בבית החולים איכילוב תוך שהוא עובר טיפולים בתא לחץ. "אנו נגיש תלונה במח"ש וכן נשקול תביעת פיצויים פוטנציאלית", אמר עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully