וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ הדף את הטענות על השוואה בין המוחים בת"א לחווארה: "אסור לקחת את החוק לידיים"

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 12:27

לאחר הסערה שפרצה בעקבות אמירתו אמש, לשכת נתניהו טענה כי ההשוואה בין המפגינים נגד המהפכה המשפטית לפורעים בכפר הפלסטיני הייתה רק על עצם הפרת החוק. אתמול אמר רה"מ בנאומו: "לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה בחווארה ובתל אביב"

במהלך עימותים בין יהודים לערבים בחווארה- הוצת בית של משפחה פלסטינית/שלומי הלר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף היום (חמישי) את הטענות כי השווה אמש את מעשי המפגינים נגד המהפכה המשפטית לפורעים שהציתו בתים בחווארה. בהודעה שנמסרה מטעמו נכתב כי "בניגוד לטענות הנשמעות בתקשורת, ההשוואה היחידה שראש הממשלה עשה בין חווארה לתל אביב - זה שאסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום".

אתמול נאם נתניהו נוכח ההפגנות המתעצמות והאשים את ראשי האופוזיציה בעידוד המחאות והפרות הסדר. "אתמול בחווארה מול רצח נורא של שני אחים נפלאים אמרתי לפורעי החוק: 'לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה', ואני אומר את זה שוב מול פורעי החוק שחצו היום קווים אדומים בתל אביב - לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה", אמר נתניהו. "אנחנו לא יכולים לקבל אלימות, אנחנו לא יכולים לקבל הכאת שוטרים, אנחנו לא יכולים לקבל חסימת כבישים, אנחנו לא יכולים לקבל איומים על אנשי ציבור ועל בני משפחותיהם, דבר שקורה ממש ברגעים אלה בליבה של תל אביב".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תקף את נתניהו, "במקום לטשטש ולשקר - תתנצל בפני המפגינים, חזור בך מההשוואה הפושעת שנותנת רוח גבית לטרור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 5 בפברואר 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"אסור לקחת את החוק לידיים בשום מקום". נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

אתמול עלתה המחאה נגד המהפכה המשפטית מדרגה, בעקבות שורת הפגנות במוקדים רבים בארץ שהחלו בבוקר ונמשכו עד הלילה, וגרמו לשיבושים רבים במדינה. במסגרת ההפגנות חסמו המוחים כבישים, מה שהביא את המשטרה להשתמש ברימוני הלם ומכת"זיות לצורך פיזורם. כ-60 בני אדם נעצרו במהלך יום ההפגנות, ו-11 נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי בבית החולים. עשרות אם לא מאות נוספים נפצעו פציעות שטחיות במהלך העימותים ולא נזקקו לטיפול.

המחאה החלה בבוקר עם חסימות כבישים מרכזיים בישראל, בהם כביש 1 בשער הגיא, שם הפגינו בין היתר מילואימניקים חברי תנועת "אחים לנשק". כמו כן, עצרו מפגינים את תנועת הרכבת בתחנה בבנימינה כשמנעו ממנה להמשיך בנסיעה, זאת במקביל להפגנה שנערכה בצומת בעיר. מפגינים רבים הגיעו גם לחיפה, לצומת גומא שבגליל ומחלף אלישמע שבשרון. בין הקבוצות שהשתתפו בהפגנות נכללו הייטקיסטים, חקלאים, רופאים ותלמידים.

עוד בוואלה!

בזמן הריאיון של רוטמן: עשרות הפגינו נגד המהפכה המשפטית מול בית וואלה!

לכתבה המלאה
נזקי התפרעויות, חווארה, 27 בפברואר 2022. אבי רוקח
נזקי ההתפרעויות בחווארה. מוקדם יותר השבוע/אבי רוקח
הפגנות צומת עזריאלי, יום הזעם 1.3.2023. ראובן קסטרו
הפגנה בצומת עזריאלי בתל אביב. אתמול/ראובן קסטרו

לקראת הצהריים התגברו ההפגנות שנערכו בתל אביב, שהפכה להיות המוקד המרכזי של המחאה. רבבות בני אדם הפגינו ליד בנייני עזריאלי, ופרצו את חסימות המשטרה במקום. לאחר שאיבדו את השליטה בהפגנה, החלו השוטרים להשתמש בכוח נגד המפגינים, בין היתר באמצעות רימוני הלם. כתוצאה מהעימותים נפצעו 11 בני אדם שהועברו לבית החולים איכילוב, ועשרות נעצרו.

המחאות התחדשו לקראת הערב, כשהפעם המוקד עבר לירושלים, שם התאספו מאות מפגינים מול מעון ראש הממשלה ברחוב עזה. במהלך האירוע עשרות מהמפגינים פרצו את מחסומי המשטרה, שכרזה להם שתפנה אותם בתגובה. בתל אביב חודשו ההפגנות שנמשכו עד חצות. באחד המוקדים שלהן בעיר, בכיכר המדינה, התאספו באופן ספונטני כאלף מפגינים מחוץ למספרה שבאותו הזמן שהתה בה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. הפגינים קראו לעבר המקום "בושה, בושה", ורק שלוש שעות מאוחר יותר פונו על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully