וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומיים לאחר הפיגוע: נעצרו המחבלים שרצחו את אילן גנלס בבקעה

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 15:19

כוחות הביטחון כיתרו במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו את המבנה שבו הסתתרו, ובמקום התפתחו חילופי אש. המחבל שביצע את הפיגוע יצא כשידיו מורמות באוויר, חברו ניסה להימלט על אופנוע - ונורה. ברשות המחבלים נתפסו אמצעי נשק. "היעד המרכזי נתפס כשהוא מוכן לירי"

תיעוד רגעי הירי/ללא

כוחות הביטחון עצרו היום (רביעי) במחנה הפליטים עקבת ג'בר הסמוך ליריחו את המחבלים שרצחו ביום שני את אילן גנלס בצומת בית הערבה. אחד מהם חשוד בביצוע הירי, ואחד אחר חשוד בסיוע. מחבל נוסף שהיה במקום ועל פי החשד היה מעורב בפיגוע, ניסה להימלט על אופנוע - ונורה. ברשות המחבלים נתפסו אמצעי נשק. עוד נעצרה משפחה החשודה שסייעה בהימלטותם.

על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל שיגר טיל לעבר המבנה. עוד דווח כי כמה פלסטינים נפצעו בתקרית, בהם אחד במצב אנוש. במסגדים הסמוכים נשמעו קריאות לצעירי המחנה להצטרף להתקפה על כוחות צה"ל, ובמקום התפתחו הפרות סדר אלימות.

גורם צבאי בחטיבת הבקעה התייחס למעצר ואמר כי "המודיעין המעולה היה מדויק. היעד המרכזי מהפיגוע נתפס כשהוא ברכב, חמוש באקדח ומוכן לירי. הוא הופתע ונעצר במקום". הנחת העבודה של שב"כ הייתה שהמפגע חמוש ובעל מוטיבציה גבוהה לביצוע פיגועים נוספים. לדברי גורמים במערכת הביטחון, הייתה אינדיקציה מודיעינית חזקה כבר אתמול לגבי מיקומו.

אילן גנלס, נרצח בפיגוע ליד ים המלח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מרדף אחר המחבלים שרצחו אותו. אלן גנלס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב תפסו שני מחבלים החשודים בביצוע פיגוע הירי בכביש 90 וברשותם נשק, עקבת ג'אבר, 1 במרץ 2023. שב"כ, דובר צה"ל
נשק שאותר אצל המחבלים/דובר צה"ל, שב"כ

המעצר התרחש בשעה שבה הובא למנוחות גנלס בן ה-27, בבית העלמין הישן ברעננה. הוריו הגיעו ארצה לפנות בוקר מארצות הברית, שם המשפחה מתגוררת בעיר ווסט הרטפורד במדינת קונטיקט. הם צפויים לשוב לשם הלילה, ולשבת עליו שבעה, שם.

גנלס, שהתכוון לעלות ארצה, סיים לאחרונה את לימודיו באוניברסיטת קולומביה היוקרתית והיה בטיול בארץ. ביומו האחרון טייל עם אחיו בגנים הבהאים בעכו ובבריכת המשושים בגולן, הוא הוריד את אחיו בתחנת הרכבת של בית שאן ומשם המשיך לחתונה של חברה - אז אירע הפיגוע.

"אף אחד לא ירים יד על יהודי בארץ ישראל", אמר בהלוויה נציג הממשלה, השר למורשת עמיחי אליהו, "אני אומר לכם כשר בממשלת ישראל - נכשלנו, ואנחנו צריכים לעשות הכול כדי שזה לא יקרה שוב. לא יכול להיות שיהודי שיבוא לפה למדינה יפחד להסתובב בה".

הרכב שנורה סמוך ליריחו. 27 בפברואר 2023. שלומי הלר
פגיעת הירי ברכב. הפיגוע בבית הערבה/שלומי הלר

ביום שני נרצח גנלס בכביש 90, סמוך לצומת בית הערבה. מאז, ניהלה מערכת הביטחון מרדף אחר המחבלים, שירו בצעיר מרכב חולף, ופגעו בכלי רכב נוספים, בהם לא נפצע איש. אחד מהנוסעים ברכב שנפגע מהירי סיפר כי המפגעים עקפו אותם - ופתחו בירי תוך כדי נסיעה. "האוטו של המחבל עקף אותנו ואז אחד המחבלים יצא, כיוון עלינו את האקדח - והחטיא", אמר. "זה קרה 300 מטרים אחרי צומת בית הערבה. ברכב של המחבלים ראינו שנסעו שלושה". רכב שרוף נמצא לא רחוק מזירת הפיגוע.

יום קודם לכן נרצחו האחים הלל מנחם יניב בן ה-21 ויגל יעקב יניב בן ה-19, בפיגוע ירי בשומרון, סמוך לחווארה. השניים, תושבי הר ברכה, למדו בישיבות ההסדר. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם. מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל ככל הנראה ירה מטווח אפס בעזרת אקדח בישראלים, תושבי יישוב בשומרון. על פי גורם ביטחוני, בזירה נמצאו 12 תרמילים. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל שרצח את האחים, שנמלט מהמקום.

  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully