וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הבכיר לנתניהו: "אל תוותרו לאנרכיסטים, לפטר את המפכ"ל"

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 11:42

רבה של צפת שמואל אליהו פנה לראש הממשלה ולשרים בבקשה לא לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית וכינה את המפגינים נגדה אנרכיסטים: "אם תיכנעו - הם יהרסו את המדינה". בנוסף, קרא לפטר את המפכ"ל שבתאי שטרם גינה את דבריו של בן גביר שכינה גם כן את המפגינים כ"אנרכיסטים"

בווידאו: במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב הודלקה מדורה בנתיבי איילון/צילום: איתי דייגי, אור הדר, קארין שגיא

הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, פנה הבוקר (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרי הממשלה בבקשה לא לעצור את הליך החקיקה של הרפורמה המשפטית. הרב אליהו שמכהן גם כחבר מועצת הרבנות הראשית והוא אביו של השר עמיחי אליהו כתב כי "יש הכרח לומר את הברור מאליו: אל תוותרו לאנרכיסטים שחוסמים את המדינה. תסתכלו על המפגינים. תסתכלו על המשטרה. תבינו, אם תיכנעו להם - הם יהרסו את המדינה. אתם חייבים להשלים את הרפורמה המשפטית. חייבים. בשביל כל האזרחים שבחרו בכם וגם בשביל אלו שלא בחרו בכם".

אליהו, מהדמויות הבולטות של הרבנים בציונות הדתית, קרא גם לפטר את המפכ"ל שבתאי מתפקידו: "אני לא מבין איך המפכ"ל נשאר עוד רגע אחד על הכסא שלו. האם יש שתי מערכות אכיפה ומשפט במדינה? מה ההפקרות הזו? זה א' ב' של כל מערכת חוקים. כולם שווים בפני החוק".

הרב שמואל אליהו. ללא, אתר רשמי
הרב שמואל אליהו/אתר רשמי, ללא

דבריו של הרב אליהו כלפי המפגינים מגיעים לאחר אמירה דומה מצד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שכינה הבוקר את המפגינים "אנרכיסטים". מפכ"ל המשטרה שבתאי סירב עד כה לגנות את אמירתו של השר בן גביר.

בתום הערכת מצב עם בכירי המשטרה בעניין ההפגנות ושיבושי התנועה שנערכים היום ברחבי הארץ אמר בן גביר כי "המדיניות שלי היא לפנות את חסימות האנרכיסטים ולא לפגוע בשגרת החיים".

לדבריו, "אני בעד מחאה דמוקרטית אבל לא נאפשר מרי אזרחי ולא נאפשר לאנרכיסטים לחסום צירים מרכזיים, ויש לשמור על שגרת החיים של אזרחי ישראל. הנחיתי את משטרת ישראל לפתוח את כל הכבישים במידה וייחסמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully