וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן גנלס, שנרצח בפיגוע בצפון ים המלח, הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 14:46

כאלף איש ליוו למנוחות את גנלס, ישראלי-אמריקני בן 27, שנרצח בפיגוע ירי בכביש 90. הוא נטמן בבית העלמין הישן ברעננה. "מחבלים נתעבים רצחו אותך אילן, אנחנו נהיה חזקים", ספד לו חברו. משפחתו המתגוררת בארצות הברית הגיעה להלווייתו ותשב שבעה בביתה בקונטיקט

כאלף איש הגיעו היום (רביעי) לבית העלמין הישן ברעננה לטקס ההלווייה של אילן גנלס שנרצח בפיגוע הירי בצפון ים המלח ביום שני. הוריו של גנלס בן ה-27 הגיעו ארצה לפנות בוקר מארצות הברית, שם המשפחה מתגוררת בעיר ווסט הרטפורד במדינת קונטיקט.

הם צפויים לשוב לשם הלילה, ולשבת עליו שבעה, שם. רב הקהילה הגיע אף מקונטיקט אבל בהיותו כהן נשא את ההספד שלו מחוץ לגדר בית העלמין, ודבריו הועברו ברמקולים. גנלס שהתכוון לעלות ארצה סיים לאחרונה את לימודיו באוניברסיטת קולומביה היוקרתית והיה בטיול בארץ. ביומו האחרון טייל עם אחיו בגני הבהאים בעכו ובבריכת המשושים בגולן, הוא הוריד את אחיו בתחנת הרכבת של בית שאן ומשם המשיך לחתונה של חברה. רבים בקהל בכו כשאביו אנדרו אמר עליו קדיש.

ההורים קרולין ואנדרו ואחריהם האחים סימון וגבריאל סיפרו על צעיר סקרן משחר ילדותו, אינטלקטואל ואינטליגנטי מאד, בעל תחומי עניין כה רבים עד שהתקשה לבחור במסלול האקדמי שיתאים לו וכך בחר במסלול לשני תארים במקביל, ציוני נלהב שבחר להתאזרח בישראל כדי שיוכל לשרת שירות מלא בצה"ל. בעיקר, הדגישו כל הדוברים כמה חברותי היה, כמה רבים היו חבריו וכמה היה מרכזי בחייו של כל אחד מהם.

גנלס שירת בהתנדבות בצה"ל וסיים במאי האחרון את לימודיו. הוא נורה למוות בידי מחבלים ביום שני בצומת בית הערבה שליד יריחו, בפיגוע שכלל כמה זירות. רכב נוסף נפגע מאש המחבלים - אך יושביו לא נפצעו. מאז הפיגוע כוחות הביטחון ניהלו מצוד אחר המחבלים - והיום, יום הלווייתו של גנלס - הם נעצרו סמוך ליריחו.

אילן גנלס, נרצח בפיגוע ליד ים המלח. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אילן גנלס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אף אחד לא ירים יד על יהודי בארץ ישראל", אמר בהלוויה נציג הממשלה, השר למורשת הרב עמיחי אליהו, "אני אומר לכם כשר בממשלת ישראל - נכשלנו, ואנחנו צריכים לעשות הכל שזה לא יקרה שוב. לא יכול להיות שיהודי שיבוא לפה למדינה יפחד להסתובב בה".

"מחבלים נתעבים רצחו אותך אילן, אבל כולנו יחד, כמו שאנחנו כאן יחד, נהיה חזקים יחד מול הטרור", אמר ראשון המספידים, ממארגני ההלוויה, "בימים אלה ובשעות אלה נושבות רוחות רעות של חוסר אחדות במדינה האהובה שלנו אבל כולנו התאספנו כאן איתך אילן ואתכם משפחת גנלס ואף אחד לא שאל מה הדעות שלכם האם אתם ימין או שמאל בעד או נגד הרפורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully