וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא נגד המשטרה: חילופי האשמות אחרי הפרעות בחווארה

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 22:17

במערכת הביטחון מודאגים מאובדן השליטה בשטח, אחרי האירועים האלימים של מתנחלים נגד מבנים וכלי רכב פלסטיניים. גורמי צבא אמרו כי המשטרה הבטיחה לשלוח כוחות: "לא מיהרו להגיע". במשטרה התגוננו ואמרו כי הם נפרסו במהירות: "החקירה רק החלה"

בווידאו: גלנט בחווארה: "צפויים ימים קשים"/אריאל חרמוני משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט הגיע היום (שני) לזירת הפיגוע בחווארה, וקיבל סקירה מודיעינית ומבצעית על מה שהתחולל ביממה האחרונה באזור. העדכון עסק במאמץ ללכוד את המחבל והפרעות שביצעו מתנחלים לאחר הפיגוע שבמהלכם נפגעו עשרות מבנים והוצתו מאות כלי רכב. בנוסף לכך, הפורעים פגעו בבית ספר, גנבו כבשים וחיבלו במאגר מים.

במקביל, גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על התנהלות הכוחות בשטח. לטענתם, הם היו צריכים לצפות את הפרות הסדר שמתרחשות באופן כמעט קבוע באזור אחרי פיגועים קטלניים. הם סבורים כי הכוחות לא נערכו בהתאם ובאופן שיכול היה למנוע את הפרעות, שמסוקרות על ידי התקשורת הזרה כאובדן שליטה של מערכת הביטחון וגורמת נזק חמור לישראל בעולם.

נזקי התפרעויות, חווארה, 27 בפברואר 2022. אבי רוקח
כלי רכב שרופים בחווארה, היום/אבי רוקח

גורמי צבא אמרו כי מידע הועבר בזמן אמת למשטרה על הגעה של עשרות מתנחלים לציר חווארה ועל פרות סדר אלימות במרחב. לדברי אחד הגורמים, "הם אמרו שהם שולחים כוחות אבל לא מיהרו להגיע אל השטח".

עוד בוואלה!

לפיד: במקום לרדוף אחרי המחבלים - כוחות הביטחון מתעסקים עם טרור יהודי

לכתבה המלאה
חווארה, 27 בפברואר 2022. אבי רוקח
שלושה גדודים נפרסו באזור בעקבות ההסלמה. כוחות צה"ל בחווארה, היום/אבי רוקח

גורם צבאי נוסף אמר כי "תוך פרק זמן קצר היקף המתיישבים שהיה בשטח, יידה אבנים והצית מבנים של פלסטינים עלה למאות במהירות". הוא הוסיף כי למרות האלימות והיקף הבלגן הצליחו לוחמי צה"ל לעכב לחקירה מתיישבים שהועברו לידי משטרת ישראל. אך מכולם נעצר רק אחד להבנתנו. נוצרה אווירה שונה באזור. לא ברור לנו עד עכשיו למה משטרת ישראל לא מיהרה להגיב לתקריות ולתגבר את האזור".

לעומת זאת, גורמים במשטרה טענו כי ברגע שקיבלו את המידע, הכוחות מיהרו להגיע אל השטח כדי לבודד את המרחב, לעצור חשודים ולהרחיק את המתפרעים. עוד אמרו הגורמים כי "החקירה רק החלה, עצרו כמה חשודים ויש חומר כדי לעצור חשודים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully