וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מאבק של ימין או שמאל": ראש מועצת זכרון יעקב מהליכוד הפגין נגד המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 25.2.2023 / 23:09

זיו דשא, חבר מרכז הליכוד שמגדיר את עצמו כמי ש"תולה מודעות של הליכוד מגיל 10" עמד היום בהפגנה נגד מהלכי הממשלה עם שלט שעליו ציטוט של מנחם בגין. "אני רואה לנגד עיני כיצד הדרך משתנה", הוא אומר, "אין מקום לפגיעה בבית המשפט העליון"

בווידאו: הפגנות נגד המהפכה המשפטית במוקדים שונים ברחבי הארץ/צילום: ראובן קסטרו, ג'רמי פורטנוי, קרין שגיא, רעי אש, שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

למחאה כנגד המהפכה המשפטית הצטרפה אתמול דמות חריגה, זיו דשא, ראש המועצה של זכרון יעקב שהוא חבר מרכז ליכוד ומי שמגדיר את עצמו "אחד שתולה מודעות בחירות של הליכוד מגיל 10, עם דבק של קמח ומים". ב-2008 פירסם דשא טור בעיתון "ליכודניק", תחת הכותרת "כבוד וגאווה להיות ליכודניק", שבו תיאר כיצד ותיקי התנועה מלמדים את אלה הצעירים "מהי נאמנות לתנועה ולדרך". אמש הוא ניצב עם מאות המפגינים שגדשו את הכניסה למושבה והאזין לנאומו של תושב הישוב, אלוף (מיל.) אבי מזרחי.

לאלה שהתפלאו לראות את חבר הליכוד דשא עומד בין המפגינים המוחים, ענה "גם מנחם בגין היה יוצא הערב להפגין". הוא גם נשא שלט עליו ציטוט מדבריו של בגין המנוח בשידור רדיו ב-15 במאי, 1948, עם קום מדינת ישראל, "ובמדינתנו פנימה יהיה הצדק השליט העליון, השליט גם על שליטיה".

אחר כך, פרסם דשא פוסט פייסבוק שבו ביאר, "אלו ימי סערה ומשבר. זהו לא מאבק של ימין או שמאל, זה חייב להיות יחד, כולנו".

הפגנה בצומת הכניסה של זכרון יעקב - ראש המועצה של זכרון יעקב. חבר הליכוד - זיו דשא. 25 בפברואר 2023. מיקי לב רון, תמונות גולשים
ראש מועצת זכרון יעקב בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, 25 בפברואר 2023/תמונות גולשים, מיקי לב רון

"לא אעמוד מנגד", כתב דשא, "הצטרפתי לליכוד ברוח הנהגתו של מנחם בגין ואני רואה לנגד עיני כיצד הדרך משתנה. זו העת לומר לחבריי ומכרי בתנועת הליכוד. בואו נתעשת. בואו נעצור". הוא קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "אתה עומד בראש, עליך האחריות" וביאר כי "לכל מערכת יש מקום לשינויים, גם במערכת המשפט, אך יש לעשות זאת בהסכמה".

הוא פירט, "אין מקום לפגיעה במעמד בית המשפט העליון; אין ואסור למנות יועצים משפטיים כמשרות אמון; אסור בתכלית האיסור שיהיה רוב לפוליטיקאים בוועדה לבחירת שופטים; מעמדה של מערכת המשפט חייב להיות איתן וברור. היא זו שמגנה עלינו. היא זו שמבטיחה שנקיים פה מדינה דמוקרטית ראוייה בפני אזרחיה ובאי העולם".

עוד בוואלה!

במוסד דנו בבקשת אנשי הארגון להשתתף במחאות המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
ראש מועצת זכרון יעקב זיו דשא בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, 25 בפברואר 2023. באדיבות המצולמים
דשא עומד עם ציטוט של מנחם בגין בהפגנה נגד המהפכה המשפטית/באדיבות המצולמים

"הצטרפתי הערב למפגינים כאן בצומת זכרון יעקב כי גם לי כואב", ציין והוסיף, "כואב לראות את ההדרה של נשים ממרחב מקבלי ההחלטות, כואב לראות את ההקצנה בעמדות, את המסרים המשתלחים, את ההפגנות של כל כך הרבה, שתכף יאבדו אמון במדינה שהורינו עמלו על הקמתה כה קשה".

הוא קרא: "זה הזמן לעצור. אנו נבחרי הציבור ברי חלוף. מחובתנו להבטיח שמדינתנו תמשיך לעולם ועד. בביטחה, בסובלנות ובדמוקרטיה הכי משגשגת שאפשר". לחוששים לעתידו במפלגה הקדים וציין, "מעולם לא חששתי להגיד את דעתי בפומבי, והיום יותר מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully