וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שב"כ לשעבר: מודאג מהאפשרות שהשיח סביב המהפכה המשפטית יתורגם לאלימות פיזית

עודכן לאחרונה: 24.2.2023 / 10:32

עמי אילון התייחס בריאיון ל-103FM לרפורמה שמקדמת הממשלה ואמר כי "אנשים מגיעים למציאות שבה אין להם שום דרך אחרת לעצור את מה שנראה בעיניהם כהרס של כל הדברים שהם חיים בשבילם". עוד תקף את חברי הליכוד: "הורסים את כל מה שקורה פה כדי להוציא את ראש הממשלה מהכלא"

בווידאו: הרצוג קרא לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית/צילום: לע"מ

ראש שב"כ לשעבר עמי אילון התייחס הבוקר (שישי) למחאות נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "כולנו צריכים להיות מאוד מודאגים, האנרגיה ברמות שאני לא ממש זוכר, ולכן כל אנרגיה כזאת, כשאנשים מגיעים למציאות שבה אין להם שום דרך אחרת לעצור את מה שנראה בעיניהם כהרס כל הדברים שהם חיים בשבילם, אני חושב שאנו צריכים לחשוש מאנשים שיתרגמו את זה לאלימות".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מחוץ לכנסת, ירושלים, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"אין להם דרך אחרת לעצור את הרס הדברים שהם חיים בשבילם". המחאות נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

"כל התהליך הזה הוא על מנת להוציא את בנימין נתניהו מהמשפט שלו, לוין אמר את זה בפה מלא", הוסיף אילון בריאיון לניסים משעל ב-103FM. "יש בליכוד אנשים שפויים, הם חייבים להבין שעל מנת להוציא את ראש הממשלה מהכלא הם הורסים את כל מה שקורה פה. המחאה לא תעצור - היא תמשיך ותעלה מדרגה".

עוד בוואלה!

סקר: הליכוד איבד 6 מנדטים והקואליציה תשעה - לנתניהו אין רוב בכנסת

לכתבה המלאה
עמי אילון. יואב איתיאל
"מודאג שהשיח ידרדר לאלימות". עמי אילון/יואב איתיאל

המהפכה שמתכננת הממשלה כוללת סדרת שינויים משמעותיים במערכת המשפט, כגון קביעה לפיה רק הרכב מורחב של בג"ץ יוכל לפסול חקיקה שעברה בכנסת. צעד נוסף של המהפכה, שנועד לחזק את ידה של הממשלה מול בית המשפט, הוא קביעת פסקת התגברות שתבטל החלטות של בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת בלבד, וכן שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שתישלט באופן מלא בידי הקואליציה.

עוד עוסקת הרפורמה בהחלשת כוחם של היועצים המשפטיים לממשלה, כך שעמדתם לא תחייב את הממשלה, ובביטול עילת הסבירות, מה שבין היתר מגביל באופן משמעותי את יכולת ההתערבות של בית המשפט במינוי בכירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully