וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני לגלנט: עצור את ההסלמה בגדה המערבית

עודכן לאחרונה: 25.2.2023 / 19:20

אוסטין התקשר לשר הביטחון הישראלי ו"עודד" אותו "לפעול להורדת המתיחות ובלימת ההסלמה". גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על המסר מארה"ב, ואמרו כי כשצה"ל לא נכנס לערים פלסטיניות, כמו ג'נין, הן הפכו למעוזי טרור

בווידאו: חילופי אש בין כוחות הביטחון לבין חמושים מגוב האריות בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין התקשר הלילה (שבת) לשר הביטחון יואב גלנט. ממשרד ההגנה האמריקני נמסר כי השניים דנו ב"פשיטה" שביצע צה"ל בשכם "ושהסתיימה בפגיעה באזרחים". בנוסף, נמסר כי במהלך השיחה אוסטין "עודד" את גלנט "לפעול להורדת המתיחות ובלימת ההסלמה".

לאחר השיחה בין השניים אמרו גורמים במערכת הביטחון בשיחה עם וואלה! כי בין 2021 ל-2022, כוחות הביטחון לא נכנסו לג'נין במשך חצי שנה - אז הפכה העיר למעוז טרור. הגורמים הוסיפו כי ביריחו איפשר צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטיניים זמן לעצור את החוליה שביצעה את הפיגוע בצומת אלמוג, אך לא קרה דבר, ואז הכוחות נכנסו למחנה עקבת ג'אבר.

הגורמים טענו כי לרשות הפלסטינית יש נשק, אנשים ויכולת לעשות שינוי בשטח, אך אין להם רצון ולגיטימציה פנימית לפעולה נגד החמושים. בנוסף, הדגישו כי ביהודה ושומרון לא פועלים רק חמאס והג'יהאד האסלאמי, אלא נוספו אליהם גם התארגנויות טרור נוספות, כמו "גוב האריות".

יואב גלנט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יואב גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ממשרד הביטחון נמסר שבשיחה דנו השניים בהתפתחויות הביטחוניות במזרח התיכון, ובהן סוגיית הגרעין האיראני והנעשה בזירה הפלסטינית. גלנט סקר בפני מזכיר ההגנה את פעילותם של כוחות הביטחון לסיכול חוליית המחבלים בשכם, אשר היתה אחראית לפיגועי ירי בשטח ישראל ולתכנון של פיגועים עתידיים.

עוד דנו השניים במאמצים המשותפים להרגעת השטח לקראת תקופת החגים, תוך שהשר גלנט מדגיש את נחיצות המשך הלחימה הבלתי מתפשרת בהתארגנויות הטרור ביהודה ובשומרון. השניים שוחחו על האיום האיראני, ושר הביטחון ציין בפני מקבילו כי ישראל מוטרדת מאוד מהמשך העשרת האורניום בפרויקט הגרעין האיראני והדגיש את הצורך והמחויבות למנוע מאיראן יכולת גרעינית.

עוד בוואלה!

השליטה בשמיים והאיום על איראן: כך שינתה "המפלצת" של חיל האוויר את המזרח התיכון

לכתבה המלאה
לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 22 בנובמבר 2021. רויטרס
שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/רויטרס

שלשום אמרו מקורות בצה"ל בשיחה עם וואלה! כי לא בוצעו מעצרים ביהודה ושומרון בלילה שבין יום רביעי לחמישי, בעקבות ההסלמה הביטחונית בשל המבצע בשכם, שבו נהרגו 11 פלסטינים ועשרות נפצעו. לפי המקורות הצבאיים, מדובר במהלך חריג שמקורה בהנחיה של הדרג המדיני.

בנוסף אמרו מקורות צבאיים, כי בתכנון הפעולה בשכם, שנועדה לחסל חוליית טרור מהתארגנות "גוב האריות" לא העריכו היקף חריג של הרוגים ופצועים, כפי שהיה. על כן, התגברה הביקורת בזירה הפלסטינית ובזירה הבינלאומית, ולכן ככל הנראה התקבלה החלטה להרגיע את השטח לקראת חודש רמדאן. המקורות הצבאיים הבהירו כי ההחלטה לא כוללת "פצצות מתקתקות", שבו ידוע על מחבלים שבכוונתם לבצע פיגועים.

באותו הבוקר הגיע שליח האו"ם תור ונסלנד לרצועת עזה וייפגש עם בכירים בחמאס, לאחר ירי הרקטות לעבר ישראל וההסלמה במהלך הלילה. שש רקטות שוגרו הלילה לערי הדרום. אזעקות הופעלו באשקלון, שדרות ויישובים בעוטף עזה. חמש מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, ואחת נחתה בשטח פתוח. הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות לירי, ובתגובה תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועה.

שני שיגורים נוספים זוהו מהרצועה, מבלי שהופעלה אזעקה. בצה"ל בודקים אם מדובר בירי נ"מ. בג'יהאד האסלאמי טוענים ששיגרו רקטות כבדות במיוחד מסוג "באדר 3", תוצרת איראן, עם ראש נפץ קרבי של יותר מ-200 ק"ג. בצה"ל הודיעו כי מסוקים תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים. לפי צה"ל, המתחם הצבאי ממוקם בסמוך למרפאה, מסגד, בית ספר ובית מלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully