וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המבצע בשכם: צה"ל דחה מעצרים ביהודה ושומרון מחשש להסלמה נוספת

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 13:43

מקורות צבאיים סיפרו כי בדרג המדיני הוחלט על המהלך לאחר הפעולה שבה נהרגו 11 פלסטינים ועשרות נפצעו, ולקראת חודש הרמדאן. הגורמים הבהירו כי ההחלטה לא חלה על "פצצות מתקתקות"

בווידאו: חילופי אש בין כוחות הביטחון לבין חמושים מגוב האריות בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מקורות בצה"ל אמרו היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! כי לא בוצעו מעצרים הלילה ביהודה ושומרון, בעקבות ההסלמה הביטחונית בשל המבצע בשכם, שבו נהרגו 11 פלסטינים ועשרות נפצעו. לפי המקורות הצבאיים, מדובר במהלך חריג שמקורה בהנחיה של הדרג המדיני.

בנוסף אמרו מקורות צבאיים, כי בתכנון הפעולה בשכם, שנועדה לחסל חוליית טרור מהתארגנות "גוב האריות" לא העריכו היקף חריג של הרוגים ופצועים, כפי שהיה. על כן, התגברה הביקורת בזירה הפלסטינית ובזירה הבינלאומית, ולכן ככל הנראה התקבלה החלטה להרגיע את השטח לקראת חודש רמדאן. המקורות הצבאיים הבהירו כי ההחלטה לא כוללת "פצצות מתקתקות", שבו ידוע על מחבלים שבכוונתם לבצע פיגועים.

הלוויית אחד המחבלים שנהרג בפשיטה של כוחות הביטחון בשכם, 22 בפברואר 2023. רויטרס
הלווית אחד המחבלים שחוסל בפשיטה בשכם. אתמול/רויטרס

הבוקר הגיע שליח האו"ם תור ונסלנד לרצועת עזה וייפגש עם בכירים בחמאס, לאחר ירי הרקטות לעבר ישראל וההסלמה במהלך הלילה. שש רקטות שוגרו הלילה לערי הדרום. אזעקות הופעלו באשקלון, שדרות ויישובים בעוטף עזה. חמש מהרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל, ואחת נחתה בשטח פתוח. זאת, אחרי מבצע כוחות הביטחון אתמול בשכם, שבו נהרגו 11 פלסטינים. הג'יהאד האסלאמי לקח אחריות לירי. בתגובה, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה.

שני שיגורים נוספים זוהו מהרצועה, מבלי שהופעלה אזעקה. בצה"ל בודקים אם מדובר בירי נ"מ. בג'יהאד האסלאמי טוענים ששיגרו רקטות כבדות במיוחד מסוג "באדר 3", תוצרת איראן, עם ראש נפץ קרבי של יותר מ-200 ק"ג. בצה"ל הודיעו כי מסוקים תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס, הממוקם במרכז רצועת עזה. במקביל, הותקף מתחם צבאי של הארגון בצפון הרצועה, המשמש בין היתר לאחסון אמצעי לחימה ימיים. לפי צה"ל, המתחם הצבאי ממוקם בסמוך למרפאה, מסגד, בית ספר ובית מלון.

אתמול פשטו כוחות הביטחון על שכם, והרגו כמה מחבלים מהג'יהאד האסלאמי ומ"גוב האריות" שהתבצרו במבנה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה, 11 בני אדם נהרגו וכמאה איש נוספים נפצעו. לפי גורמי ביטחון, המחבלים שחוסלו תכננו פיגועים והיו מעורבים בין היתר בפיגוע שבו נפל הלוחם עידו ברוך. לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מבכירי הארגון כותרו על ידי הכוחות וחמושים נוספים שהתקרבו לזירה חוסלו אף הם. גורמי רפואה פלסטיניים אמרו כי בין ההרוגים גבר בן 66, שמת משאיפת גז מדמיע, ונער בן 14.

  • עוד באותו נושא:
  • שכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully