וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המבצע בשכם: הרשות מאיימת לבטל פסגה ביטחונית עם ארה"ב, ישראל, ירדן ומצרים

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 14:35

הפגישה שאמורה להיערך בעקבה עלולה להתבטל, בעקבות הפעולה הצבאית. ברשות טוענים שהמבצע הפר את ההבנות שהושגו עם ישראל, ודורשים ערבויות שהצעדים החד צדדיים יופסקו כתנאי להשתתפות בפסגה. מקור שמעורה בפרטים העריך כי למרות האיומים, הפלסטינים לא יבטלו את השתתפותם

בווידאו: חילופי אש בין כוחות הביטחון לבין חמושים מגוב האריות בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות פעולת צה"ל בשכם, בה נהרגו 11 פלסטינים, בהם גם אזרחים, מאיימת הרשות הפלסטינית לבטל פסגה ביטחונית עם ארצות הברית, ישראל, ירדן ומצרים, שאמורה להתכנס ביום ראשון הקרוב בעקבה, כך אמרו לוואלה! שלושה מקורות ישראלים, פלסטינים ואמריקנים.

למה זה חשוב

הפסגה הביטחונית בעקבה נועדה להמשיך ולעגן את ההבנות שהושגו בין ישראל לרשות הפלסטינית לפני כמה ימים במסגרת המהלך לדחיית ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על החלטה לגינוי הבנייה בהתנחלויות.
הממשל האמריקני דחף לקיום הפסגה כחלק מהניסיון להביא להרגעת השטח לקראת חודש הרמדאן והחשש להתלקחות של אלימות נרחבת בגדה המערבית.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בפגישת ההנהגה הפלסטינית, רמאללה 19 במאי 2020. רויטרס
דורש את הפסקת הצעדים החדד צדדיים. אבו מאזן/רויטרס

במוקד החדשות

מי שעבד על כינוס הפסגה מן הצד הישראלי היה היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי כחלק מערוץ השיחות הסודי שהוא מקיים עם השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין אל-שייח' ושנחשף בוואלה! בתחילת השבוע.
לפסגה אמורים להגיע יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לנושא המזרח התיכון ברט מקגרק ועוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף. השניים כבר שוהים באזור לקראת הפסגה.
מקור ישראלי שמעורה בפרטים אמר כי בעקבות המבצע בשכם טענו הפלסטינים כי מדובר בהפרה של ההבנות שהושגו עם ישראל ושלפיהן יופחת מספר הפשיטות של צה"ל בערים הפלסטיניות.
הפלסטינים דורשים כעת לקבל ערבויות מארצות הברית ומישראל כי כל הצעדים החד צדדיים, כולל פשיטות צה"ל בערים הפלסטיניות, בנייה בהתנחלויות והריסת בתים יופסקו כתנאי להשתתפות בפסגה.
הפלסטינים גם מאיימים לחדש את המהלך שלהם באו"ם ולהביא להצבעה החלטה במועצת הביטחון שתקרא לקהילה הבינלאומית להגן על העם הפלסטיני.
ארצות הברית לוחצת על הפלסטינים לא לבטל את השתתפותם. אם הפלסטינים יחרימו את הפסגה היא צפויה להתבטל, כיוון שמצרים וירדן תומכות בעמדה הפלסטינית. מקור שמעורה בפרטים העריך כי למרות האיומים, הפלסטינים לא יבטלו את השתתפותם והפסגה תתקיים.

בנימין נתניהו, מלון ענבל, ירושלים. 19 בפברואר 2023. ועידת הנשיאים, אתר רשמי
ייענה לדרישות? נתניהו/אתר רשמי, ועידת הנשיאים

מה הם אומרים

לשכת ראש הממשלה סירבה להתייחס לדברים. בבית הלבן לא הגיבו לפניות בנושא.
בכיר פתח עבאס זכי אמר לערוץ הסעודי אל-שרק כי הפשיטה הישראלית בשכם היא "תקיעת סכין בגב של המאמצים להשגת רגיעה ולהגעה להסכם לבלימת ההסלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully