וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למלכה אין בית: פונה המבנה בעמק חפר עליו הקימו אזרחים "ממלכה" פרטית

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 12:55

רשות מקרקעי ישראל, בסיוע המשטרה, פינתה מהמקום כעשרה בני אדם יחד עם רכושם. אחד מהם עוכב לחקירה לאחר שהפר צו הרחקה. האזרחים שפונו זעמו: "פושעים בחסות החוק. המשטרה פועלת כשהיא מבזה את בית המשפט"

בווידאו: פונה המבנה בעמק חפר עליו הקימו אזרחים “ממלכה” פרטית/דוברות משטרת ישראל

רשות מקרקעי ישראל, בסיוע המשטרה, פינתה היום (חמישי) מבנה בעמק חפר, שבו הקימו כמה בני אדם את ה"ממלכה" הפרטית, עליה פורסם בוואלה. במקום היו כעשרה אנשים, שפונו יחד עם רכושם. אחד מהם, שהפר צו הרחקה, עוכב לחקירה.

האזרחים שפונו טוענים כי פינויים מהמקום הוא חריגה מסמכות. הם מתחו ביקורת על המשטרה, וטענו כי השוטרים לא הזדהו בפניהם כפי שמחייב החוק: "מדובר בפושעים בחסות החוק. המשטרה פועלת כשהיא מבזה את בית המשפט, טוענת להפרה של הוראה חוקית. הבדיחה פשוט על חשבון כולם".

שוטרים, לוחמי יס"מ ומג"ב סייעו לרשות מקרקעי ישראל בפינוי מבנה ציבורי של ממלכת "ישר- אל", עמק חפר, 23 בפברואר 2023. דוברות משטרת ישראל
"ביזוי בית המשפט". ה"ארמון" שפונה היום/דוברות משטרת ישראל

לפני כשבועיים, בית משפט השלום בעכו שחרר בתנאים מגבילים את שי קרמוסטא, ה"מלך" שהכריז על הקמת "ממלכה ריבונית" בתחומי מדינת ישראל. קרמוסטא גם פתח "קונסוליות" בזכרון יעקב ולימים בחדרה, ועל פי החשד אף החל בהנפקת דרכונים ותעודות רשמיות אחרות.

"זו הארץ שלי - לא של מדינת ישראל, לא משטרת ישראל ואני נשאר פה", אמר לשופט קרמוסטא לקול מחיאות כפיים רמות של חבריו הרבים לממלכה שבאו לתמוך בו. השופט הוותיק, זיאד סאלח, קטע אותו. "אני כעורך דין ייצגתי בזמנו את אלי אביבי, הוא היה בחור נחמד. אבל המדינה שלנו איתנה נגד תופעות מהסוג הזה", אמר.

באולם נעמדה ה"מלכה" שנעצרה יחד עם קרמוסטא ובתום חקירה שוחררה. במהלך הדיון היא החזיקה מעטפה חומה אותה ביקשה למסור לידיו של השופט סאלח. השופט דחה את בקשתה, ועל פי תקנות בית המשפט הפנה אותה למזכירות.

  • עוד באותו נושא:
  • עמק חפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully