וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן דוחק, אבל אין שום סיכומים: הממשלה תתכנס לאשר את תקציב המדינה

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 7:24

הממשלה תתכנס לישיבה מיוחדת במטרה לאשר את התקציב לשנה הקרובה, כשעל פי חוק עליה להעביר אותו עד 145 ימים מיום כינונה. אלא שעד רגע זה לא נעשו סיכומים בין המשרדים, פערים רבים נותרו, ובכירים באוצר אומרים כי התקציב כלל לא מוכן

בווידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון הכנה לתקציב המדינה_13.02.23/לע"מ

ישיבת ממשלה מיוחדת תתכנס הבוקר (חמישי) במטרה לאשר את תקציב המדינה לשנה הקרובה. החוק, שמחייב את הממשלה להעביר תקציב תוך 145 ימים מיום כינונה, דוחק בשרים להגיע להסכמות תוך זמן קצר - אחרת תתפרק. הישיבה הזו, שאמורה להיות תוצר של פרי עמלם של נציגי האוצר עם כלל המשרדים השונים תתכנס למרות קולות של בכירים באוצר שאומרים כי "התקציב לא מוכן".

לקראת הישיבה שאמורה לחלק את התקציב מסתמן כי לא נעשה כמעט אף סיכום בין המשרדים, ועד הרגע האחרון מתקיימים דיונים פנים-משרדיים על ההכנות. במקביל, הדרישות הדחופות של חלק מהמשרדים, כמו גם הלחצים הציבוריים, רק מתגברים.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
שר האוצר סמוטריץ' ורה"מ נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בין הפערים המסתמנים הם דרישות התקציב עליהן הצהיר השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כבר לפני כחודש, לקראת חג הרמדאן המתקרב. זאת, לאחר שאתמול התכנסה הוועדה לביטחון לאומי בהשתתפות נציגי הגופים הביטחוניים תחתיו. הנציגים התריעו בזה אחר זה על פערים במשאבים ובכוח האדם.

גם במשרד הביטחון, התחבורה והחינוך ינסו למשוך בחוטים כמה שניתן כדי להצליח לקבל תקצוב ראוי לרפורמות אותם הם מתכוונים להעביר. מחזיקי התיקים, בהם מירי רגב, שהודיעה לשר האוצר על הרפורמה במשרד התחבורה דרך התקשורת, ויואב גלנט, שאיתו מנהל סמוטריץ' קרב סמכויות במשרד הביטחון - יצטרכו להיות יצירתיים במשא ומתן ולהפעיל לחץ כבד על שר האוצר ונציגי המשרד. הלילה יצאה הודעה משותפת לסמוטריץ', גלנט, הרמטכ"ל הלוי וראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שהושג סיכום על תוכנית רב-שנתית במערכת הביטחון ובצה"ל.

חברי הממשלה ונציגי האוצר מתכננים פגישה ארוכה במיוחד, שתתחיל הבוקר ולא תסתיים עד שייצא עשן לבן. שעת מבחן עבור השרים להשיג תקציב ראוי למטרות שלהם, שינסו מצידם ללחוץ כמה שניתן - גם במחיר של הצבעה נגד התקציב.

עוד בוואלה!

"ככה לא מעבירים תקציב" אומרים באוצר לקראת הדיון בממשלה

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו, מלון ענבל, ירושלים. 19 בפברואר 2023. ועידת הנשיאים, אתר רשמי
עסוק במהפכה המשפטית. נתניהו/אתר רשמי, ועידת הנשיאים

מי שהיה אמור לאסוף את כולם, לדפוק על השולחן ולגרום להם ליישר קו כדי לקדם את התקציב לקראת אישור, הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו. זה לא קרה. התקיימה רק ישיבה אחת בנושא בשבוע שעבר, וגם היא לא הניבה תוצאות.

בשלב הזה, פחות מ- 24 שעות לאישור התקציב בממשלה, היו אמורים רוב הנושאים והסעיפים להיות סגורים ומגובשים, עם עוד כמה קצוות שצריך להדק. הפעם המצב הפוך, או כמו שמכנים זאת באוצר, "מצב מוזר". רוב הסוגיות עדיין פתוחות ואין שום סיכוי להגיע לסיכומים לגביהן מחוסר זמן. הבעיה הגדולה יותר, כאמור, שאין בכלל הסכמות בין השרים שיתכנסו מחר בחדר, הסכמות שהיו אמורות להיסגר כבר לפני כמה ימים טובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully