וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי מתנחל או קצין בכיר: הסיבה האמיתית לעימות בין סמוטריץ' לגלנט

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 21:20

ההתנגשות בין השניים מגיעה ברקע פרשת פינוי הכרם והעימות סביב הסמכויות במשרד הביטחון. גורם ביטחוני מספר כי הרקע לפיצוץ בין שני הניצים מתכנס לזהות המינוי של ראש המנהל האזרחי: בעוד גלנט עומד על שיבוצו של קצין בכיר על פי המסורת - סמוטריץ' מתעקש על איש אמונו

בווידאו: אלימות בפינוי כרם בבנימין/ארגון חוננו

הסיבה האמיתית להתנגשות בין שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרדו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הינה מאבק בין השניים על זהות המינוי לתפקיד ראש המנהל האזרחי - כך אמר לוואלה! גורם ביטחוני. לפי הגורם, העימות המתוקשר בין השניים סביב הסמכויות בתוך משרד הביטחון, וברקע פינוי הכרם היום צפונית לרמאללה - מהווה את הכיסוי לסוגיית ראש המנהל האזרחי. לדבריו, בעוד גלנט עומד על שיבוץ מסורתי של קצין בכיר - סמוטריץ' מתעקש למנות מקורב שלו.

לפי הגורם, סמוטריץ' בחר דווקא השבוע לייצר את הפיצוץ הפוליטי מול גלנט בשל העיתוי - לקראת דיון השיבוצים המתקרב בצה"ל, שיכריע על זהות מחליפו של של תא"ל עטילה פארס ראש המינהל האזרחי המכהן.

פינוי נחלת חן, 15 בפברואר 2023. אריאל תנעמי, TPS
לוחמי מג"ב בכרם צפונית לרמאללה, היום/TPS, אריאל תנעמי

תא"ל פארס, קצין מאוד מוערך על ידי הדרג המדיני והביטחוני, התבקש להאריך את כהונתו בשנה נוכח המצב הפוליטי-ביטחוני הרגיש, ולסיים את כהונתו באזור חודש אוגוסט השנה. תא"ל פארס היה מעורב במשברים מורכבים מאוד, והוביל לפתרונות יצירתיים על בסיס הכרת השטח הפלסטיני, בכירי הרש"פ והמנגנונים, וידע למנוע הסלמות. המשבר הבולט האחרון שהיה מעורב בו לעומק היה חטיפת גופתו של האזרח טיראן פיירו בג'נין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טקס מינויו של יואב גלנט לשר הביטחון, הקריה, 1 בינואר 2023. ראובן קסטרו
גלנט/ראובן קסטרו

שר הביטחון יואב גלנט מתעקש שבהמשך להיסטוריה של התפקיד יבחר ראש המנהל האזרחי משורות צה"ל וכבר עתה יש גורמי צבא שטוענים כי על מקומו של תא"ל פארס יש קצינים מקצועיים ביותר בדרגות אלוף משנה מתוך מתאם פעולות הממשלה בשטחים והמנהל האזרחי, אל"מים מאוד מנוסים שלא קיבלו מינוי למפקדי אוגדות ורואים את עצמם מועמדים ראויים לתפקיד ואף קצינים מתוך אמ"ן שרואים את עצמם מתמודדים על התפקיד בדיון השיבוצים הקרוב.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ יקיימו  מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הכלכלה ניר ברקת ושר החוץ אלי כהן 25 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ' ונתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

בסוגיה זו, במנותק מדעתו של סמוטריץ' אמורים להכריע שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. מנגד, טוענים אנשיו של סמוטריץ' כי בהמשך להסכם הקואליציוני הסמכות וההחלטה על ראש המנהל האזרחי הבא הוא בידי סמוטריץ' בדומה לסמכויות האזרחיות ביו"ש. לדברי אנשי סמוטריץ', בשבועיים האחרונים ניסה השר לקדם שיחות בנושא במעורבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי להעביר את הסמכויות אך גלנט התנגד לפגישה משולשת ובכך דחה את העברת הסמכויות למועד לא ידוע בניגוד גמור להסכם הקואליציוני. עוד טענו, אנשי סמוטריץ' בניגוד לטענות של גורמים במשרד הביטחון, סמוטריץ' הנחה שלא לפנות את הכרם בבנימין אך ההנחיה לא כובדה והפינוי התבצע שלא על דעתו. אנשי סמוטריץ', טענו כי אין בכוונתו לוותר ומסרים אלו הועברו לרה"מ ולמזכיר הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully