וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל מתריע לפני הרמדאן: "לא ערוכים, אין מספיק שוטרים"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 10:16

בדיון בכנסת לקראת החג המוסלמי שיחל בעוד חודש, מפכ"ל המשטרה הזהיר שאמנם מצבה של המשטרה השתפר מאז מבצע שומר חומות, אך הבהיר: "אנחנו לא במקום טוב בכלל". נציבת שב"ס: "ערוכים לקראת שביתת רעב שעלולה להיפתח"

בווידאו: בן גביר: "שומר חומות 2 בפתח - נעלה משכורות לכל השוטרים"/צילום: רוני כנפו

הוועדה לביטחון לאומי בכנסת קיימה הבוקר (רביעי) דיון מיוחד על היערכות המשטרה ושירות בתי הסוהר לקראת חג הרמדאן שיחל בעוד חודש. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, הזהיר בדיון: "אנחנו לא במקום טוב בכלל, אין מספיק שוטרים".

עוד אמר שבתאי בדיון: "אנחנו עדיין לא במקום שאנחנו רוצים להיות בו בפן הלוגיסטי אבל אנחנו כמעט שם". ח"כ עמית הלוי שאל כמה חסר ונענה על ידי המפכ"ל: "לא יודע להגיד ככה, בתשובה לא אחראית אני אעריך מאות מיליונים. אבל הבעיה שלנו היא לא הציוד, אין לנו מספיק כוח אדם. נתפסנו במערומינו בשומר החומות - ומאז השתפרנו מאוד".

המפכ"ל הוסיף כי ישנם גורמים שיש להם אינטרס להתסיס את השטח ולהראות שמדינת ישראל מפרה את פולחן הדת. "החיבור עם משרד החוץ פה הוא קריטי, כדי שנוכל לטפל באירועים חריגים באופן כירורגי", הוסיף.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, הוסיף בדיון: "לשמחתנו הר הבית נמצא כרגע מחוץ למעגל האלימות, לשם אנחנו נערכים. אנחנו נכנסים לרמדאן מורכב - גם במזרח וגם במערב העיר".

לאחר מכן דיברה נציבת שב"ס, רב גונדר קטי פרי, שסיפרה: "קיבלנו התרעה מודיעינית לפני מספר חודשים ובעקבותיו קיימנו הערכות לקראת שביתת רעב שעלולה להיפתח במהלך החודש. שירות בתי הסוהר נמצא באופן קבוע ב-1,500 כלואים מעל תקן הכליאה. פועלים כדי לקבל אישור משפטי כדי לצופף יותר את תאי הכלואים לקראת הרמדאן. גם אצלנו ניכר חוסר במשאבים ובכוח אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully