וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר האשים את ביהמ"ש ששחרר את המחבל בן ה-13, הפרקליטות: "ביקורת מופרכת"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 23:41

השר לביטחון לאומי תקף את ההחלטה לשחרר את המחבל שביצע את הפיגוע בעיר דוד בירושלים למעון סגור: "מחבלים צריכים למות", אמר. בתגובה לדבריו מסרה הפרקליטות: "על פי החוק לא ניתן להחזיק קטין מתחת לגיל 14 במעצר, משכך הביקורת בעניין מופרכת"

תיעוד מלא של רגעי הפיגוע בעיר דוד בירושלים. 28 בינואר 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר האשים היום (רביעי) את בית המשפט על שהורה לשחרר את המחבל בן ה-13 שביצע את הפיגוע בעיר דוד בירושלים, ולהעבירו למעון סגור. בתגובה מסרה הפרקליטות כי נוכח העובדה כי מדובר בקטין מתחת לגיל 14 לא ניתן להחזיקו במעצר, ומשך הביקורת עליה "מופרכת".

"לא ייתכן שמחבל שיצא לרצוח יהודים ותוכניתו הזדונית נכשלה, יקבל שיקום עם טיולים, שיעורי השכלה ועוד שלל דברים", מסר בן גביר. הוא הוסיף, "מחבלים צריכים למות והבוקר הגשנו את הצעת חוק עונש מוות למחבלים כדי להילחם בטרור".

בהודעה מטעם הפרקליטות נמסר: "נבקש להבהיר כי על פי החוק במדינת ישראל לא ניתן להחזיק קטין מתחת לגיל 14 במעצר מאחורי סורג ובריח לאחר הגשת כתב אישום, משכך הביקורת בעניין זה על הפרקליטות מופרכת".

פיגוע ירי בעיר דוד. 28 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, בחודש שעבר/פלאש 90, יונתן זינדל

המחבל, נער בן 13 תושב סילואן, ביצע את פיגוע הירי במעלות עיר דוד בירושלים בסוף חודש שעבר, בו ירה באב ובנו. האב, בן 47, נפצע בינוני ובנו, קצין צה"ל בן 22, נפצע באורח קשה. המחבל נוטרל על ידי שני עוברי אורח.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, הוא החליט לבצע פיגוע טרור רצחני נגד יהודים ולשם כך צפה בסרטונים ולמד כיצד לתפעל אקדח ולבצע ירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully