וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: יותר ממיליון תלמידים יישארו בבית בעקבות העיצומים של העיריות

עודכן לאחרונה: 23.2.2023 / 13:38

בניסיון לקדם את דרישותיו מול משרד האוצר, השבית היום השלטון המקומי את שירותי הרשויות המקומיות. לשביתה הצטרף ארגון המורים, ובשל היעדר עובדי מנהלה בבתי הספר היסודיים ובגנים, גם הם לא יפעלו. "האוצר מנסה לעשות קומבינה על חשבון התושבים, לא נאפשר זאת"

בווידאו: חיים ביבס אצל בן וינון/מערכת וואלה!

מערכת החינוך תושבת היום (חמישי) ברחבי הארץ ברוב המסגרות. בעקבות העיצומים של מרכז השלטון המקומי, תיכונים, גני עירייה וצהרונים לא יפעלו באופן גורף, ובתי ספר יסודיים לא יפעלו למעט ביישובים בודדים, בעוד החינוך המיוחד יוחרג ויעבוד כרגיל. יותר ממיליון ילדים צפויים להישאר בביתם.

השלטון המקומי הכריז על השביתה בניסיון לקדם את דרישותיו מול משרד האוצר. אלה כוללות בין השאר הסכם שכר חדש לסייעות ולמורי התיכונים, השלמת מחסור בכיתות לימוד, הסעות תלמידים וחינוך מיוחד וביטול קרן הארנונה. בישיבה שנערכה אמש ליישור קו לקראת השביתה, בה השתתפו 200 ראשי רשויות, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הטיל על הממשלה את האחריות לשיבושים.

"לצערי בממשלה אין אף מבוגר אחראי שינהל את האירוע. אם האוצר היה משקיע משאבים בניהול מו"מ כמו שהוא משקיע בלסכסך את השלטון המקומי היתה לנו מערכת חינוך מצוינת", האשים ביבס. "לא ניתן לאף אחד לעבוד עלינו. האוצר מנסה לעשות קומבינה על חשבון התושבים ואנחנו לא נאפשר את זה. הפכנו להיות הקופה שלו. אנחנו בזמן פציעות לפני אישור התקציב ואנחנו לא נוותר".

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
לא יפעלו בשל היעדר מאבטחים. כיתה בתיכון בתל אביב/ראובן קסטרו

לשביתה הצטרף ארגון המורים, שמנהל מו"מ עם משרד האוצר על הסכם שכר חדש בדרישה ל-12 אלף שקלים למורה מתחיל בתיכון. הסתדרות המורים הודיעה כי גננות לא יוכלו להפעיל את הגנים ללא סייעת, ובתי הספר היסודיים לא ייפתחו בלי מאבטחים. משמעות השביתה של מרכז השלטון המקומי היא שעובדי המעטפת - מאבטחים, מנקים, מזכירות, אב בית ועוד - המועסקים על ידי הרשויות המקומיות לא יגיעו לבתי הספר.

מנכ"ל משרד החינוך כתב אתמול בבוקר כי בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים יסיימו ב-11:45 או יעברו ללמידה מהבית אם המנהל יבחר בכך ויקבל את אישור מנהל המחוז. במכתב שהעביר למנהלי המחוזות במשרד ציין כי הסיבה היא היעדר עובדי ניקיון. אך מאוחר יותר חזר בו ואמר כי החלטה תתקבל רק יום לאחר מכן, והיום עדכן כי היסודיים וחטיבות הביניים לא ייפתחו מלבד במוסדות שבהם שירותי האבטחה אינם קשורים לעירייה.

עוד בוואלה!

איפה, מתי ולמה? כל מה שצריך לדעת על שביתת הענק שתחל מחר

לכתבה המלאה
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
ארגון המורים מצטרף לשביתה/ראובן קסטרו

רוב גורף של עיריות הוציא בעקבות דבריו הודעות על ביטול הלימודים ביסודיים. רשתות חינוך חרדי שאינן תלויות בעיריות יחרגו מכך, וכך גם רשויות בודדות, בהן ירושלים, חריש ופתח תקווה. בחלק מהמקומות יתקיימו אירועים חלופיים ללימודים, בין אם בארגון העירייה או הורים. בתל אביב ייערכו "הפנינג דמוקרטי" והפגנה מול משרד החינוך תחת הכותרת "באים ללמד את שר החינוך שיעור באזרחות". בבאר שבע ייערך גם כן "אירוע דמוקרטיה" בשעות הבוקר.

מלבד העיצומים בחינוך, השביתה תכלול הפסקה כוללת של שירותי הרשויות המקומיות. מחלקות הרווחה, התחזוקה, האשפה, התרבות ושיפור פני העיר לא יפעלו. העובדים יגיעו למשרד, אבל העיריות לא יאפשרו קבלת קהל, מענה טלפוני ובמוקד עירוני - ולא ירשמו דוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully