וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר הליכודניק נגד החלטת הממשלה: "אסון למוסדות האקדמיה בנגב ובגליל"

עודכן לאחרונה: 21.2.2023 / 17:39

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה יצא נגד ההחלטה להעניק הנחה בשכר לימוד גם לסטודנטים שלא יבחרו ללמוד בפריפריה: "הצפון איבד את היתרון היחסי, החלטה נוראית שתפגע גם בהגירת צעירים לגליל". במקביל, 14 נשיאי מכללות דרשו לבטל את הצעת החוק: "הפריפריה תתרוקן מצעיריה"

המכללה האקדמית לחינוך קיי בבאר שבע , 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"אסון למוסדות האקדמיה בנגב ובגליל". מכללת קיי בבאר שבע/ראובן קסטרו

ראש עיריית צפת ואיש הליכוד, שוקי אוחנה, תקף היום (שלישי) את החלטת הממשלה, לפיה בחוק ההסדרים תוענק באופן גורף בכל המדינה ההטבה שניתנה עד עתה רק לסטודנטים שלמדו במוסדות אקדמיים בפריפריה: "אסון למוסדות האקדמיה בנגב ובגליל".

עד כה, חייל משוחרר היה לומד את שנת הלימודים הראשונה בפריפריה ללא עלות, ומהשנה השנייה קיבל 25% הנחה בשכר הלימוד. מעתה, צעירים משוחררים יוכלו לקבל את ההטבה בכל חלקי הארץ, מה שלדברי אוחנה יוביל לבלימת הגעה של צעירים מהמרכז לצפון. אוחנה אף צופה כי ההטבה שניתנת כעת גם במוסדות אקדמיים במרכז הארץ, תוביל צעירים מהפריפריה לנדוד למרכז.

שוקי אוחנה ראש העיר צפת. צילום: דוברות עיריית צפת, אתר רשמי
"החלטה נוראית". ראש העיר צפת שוקי אוחנה/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית צפת

"הצפון איבד את היתרון היחסי", אמר ראש העיר צפת. "החלטה נוראית זו תפגע גם בהגירת צעירים לגליל. כיום סטודנטים לומדים בצפון וחלקם בוחר להישאר כאן עם תום לימודיהם, מעתה הם לא יגיעו לצפון".

במקביל, פנו 14 נשיאי מכללות מהפריפריה ומירושלים בפנייה דחופה לשרי החינוך, האוצר ונגב, גליל ופריפריה, בדרישה לביטול הצעת החוק שתסיים את העדיפות שניתנה לפריפריה בעשור האחרון.

14 נשיאי המכללות מזהירים כי "הנזק הלאומי כתוצאה מכך יהיה שהפריפריה תתרוקן מצעיריה. מי שהולך ללמוד במרכז הארץ, מעתיק למעשה את חייו לשם למשך שלוש-ארבע שנות לימודיו, ובסופן הוא גם יישאר שם. אם לא יהיה תמריץ, המצב יהפוך לנטישת הפריפריה. המשמעות הנלוות וההרסנית תהיה התרוקנות המכללות בפריפריה מצעירים יהודים בוגרי צבא ושרות לאומי, שכן לא תהיה בהן כל העדפה שהיא בעיני הסטודנטים מבחינת הטבות בשכר לימוד".

  • עוד באותו נושא:
  • גליל
  • נגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully