וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התראה לפני הליך משפטי: מנכ"ל משרד החינוך - פעל בסוגיית ההפרדה העדתית בביה"ס בי-ם

עודכן לאחרונה: 19.2.2023 / 21:18

האגודה לזכויות האזרח בישראל ביקרה את בית הספר היסודי "בית יעקב-נווה בת שבע", שלטענת תלמידות - הופרדו בו על רקע עדתי. במכתב ששוגר אל אסף צלאל, דורשים באגודה מענה מידי: "ההפרדה סותרת את ערך השוויון ומהווה אפליה אסורה הפוגעת בכבוד הילד כאדם"

בווידאו: הקלטה של ד"ר דוד ברוקס טוען ש-"אשכנזים מיוצאי צפון אפריקה"/מערכת וואלה!

מכתב שנשלח היום (ראשון) למנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל תוקף את הטענות להפרדת התלמידות בירושלים על רקע שיוכן העדתי: "ההפרדה יוצרת תחושת קיפוח ונחיתות, הפוגעת בכבוד הילד כאדם", כתבו עורכי הדין טל חסין והרן רייכמן בשם האגודה לזכויות האזרח בישראל.

לטענותיהן של תלמידות יוצאות עדות המזרח בבית הספר "בית יעקב-נווה בת שבע" בירושלים, הן אולצו ללמוד בנפרד ובשלוחה הרחוקה ממקום מגוריהן, מהתלמידות ממוצא אשכנזי וזאת על רקע שיוכן העדתי. בסיום, ביקשו עורכי הדין מצלאל מענה דחוף, לפני פתיחה בהליך משפטי.

נערות חרדיות. ShutterStock
"אפליה שפוגעת בכבוד הילד כאדם". תלמידות חרדיות, אילוסטרציה/ShutterStock

האגודה ביקרה את התנהלות בית הספר, והזכירה את פרשיות אפליית התלמידות בעמנואל והתלמידים האתיופים באשדוד. "בלתי נתפס כי למעלה מעשור לאחר פסיקת בית המשפט העליון בפרשות, עדיין מקיימת הרשת של זרם החינוך העצמאי מסגרות ייעודיות, נפרדות ונחותות ברמתן, לתלמידות ממוצא מזרחי", כתבו למנכ"ל משרד החינוך.

באגודה הדגישו, "מוצא עדתי אינו מהווה שוני רלוונטי". עוד טענו, כי קיום הכיתות הנפרדות "חותר תחת" עקרונות יסוד במשפט. "ההפרדה סותרת את ערך השוויון ומהווה אפליה אסורה", הסבירו, "כבר נפסק, כי אפליה, וביטוייה במערכת החינוך בפרט, יוצרת תחושת קיפוח ונחיתות, הפוגעת בכבוד הילד כאדם".

עורכי הדין ציינו, כי "בעקבות לחץ שהפעילו הורים אשכנזיים מנווה יעקב ומפסגת זאב שהתנגדו לכך שבנותיהן ילמדו לצד מזרחיות, קיבלו הוריהן של עשרות תלמידות ממוצא מזרחי שלמדו בשלוחת טבנקין מכתבים המורים להם לעבור לשלוחת בלבן, המרוחקת יותר מביתן", כך כלשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully