וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בדרישה לפטר מנהל בי"ס "המתעלל באתיופים"

11.7.2005 / 12:22

8 חודשים לאחר שהוגשה העתירה, דן היום בג"צ בעתירת הורי ילדים אתיופים בבי"ס באשדוד שלטענתם הפלה ילדיהם

בג"ץ דן היום בעתירה שהגישו הורי הילדים באשדוד נגד משרד החינוך בדרישה להפסיק את עבודתו של מנהל בית הספר 'מוריה' באשדוד בגין אפליית ילדים יוצאי אתיופיה ואלימות פיזית ומילולית.

העתירה, בסיוע עמותת "טבקה" המנהלת מרכז לסיוע משפטי ליוצאי אתיופיה, הוגשה לפני כשמונה חודשים כנגד שרת החינוך לימור ליבנת ואחרים בגין סירובם להשעות את מנהל בית הספר שהפלה ילדים יוצאי אתיופיה ונהג כלפיהם באלימות מילולית ופיזית.
העותרים ביקשו בעתירתם מבג"צ להוציא צו על תנאי שיורה למשרד החינוך לנמק מדוע לא תופסק עבודתו של מר אבי חזן כמנהל בית ספר, ומדוע לא יורחק לצמיתות מעבודה עם ילדים יוצאי אתיופיה.
מר אבי חזן, מנהל בית ספר "מוריה" באשדוד, הושעה מתפקידו על ידי משרד החינוך בעקבות התנכלויות חוזרות ונשנות לתלמידים יוצאי אתיופיה, ויחס גזעני כלפיהם וכלפי הוריהם.

הפרשה נחשפה בקיץ 2004. לאחר השעיה של כחודשיים, שב המנהל לתפקידו כמנהל בית הספר "מוריה", חרף התנהגותו הבלתי חינוכית, וחרף היותה של חקירה משטרתית תלויה ועומדת כנגדו, בעניין ההתנכלויות בתלמידים יוצאי אתיופיה, לרבות שימוש בכוח פיסי כנגד תלמידים. אבי חזן חזר לתפקידו, בניגוד לעמדת הגורם המקצועי, מנהלת מחוז דרום של משרד החינוך, שהביעה את עמדתה כי יש למנוע חזרתו של המנהל לבית הספר.

במקביל, מתקיימת היום ליד בית המשפט העליון בירושלים עצרת מחאה של הקהילה האתיופית באשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully