וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך הודיע רשמית: שביתה מחר בכל הארץ

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 13:53

מנכ"ל המשרד הבהיר כי לא יתקיימו לימודים כלל ברשויות שישבתו, כולל ביסודי ובחטיבות הביניים, למעט בחינוך המיוחד. במוסדות עם מאבטחים שאינם עובדי עירייה, בגנים פרטיים ובפעוטונים לא ישבתו | כל מה שצריך לדעת לקראת השביתה הגדולה

רן ארז מודיע על שביתה, 3 בפברואר 2023/ארגון המורים

מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל הודיע היום (רביעי) רשימת כי מערכת החינוך תושבת מחר בכל הארץ, במסגרת השביתה של השלטון המקומי. צלאל מסר למנהלי המחוזות במשרד כי לא יתאפשר לקיים לימודים ברשויות שישבתו, כולל ביסודי ובחטיבות הביניים, מלבד בחינוך המיוחד. עם זאת, מוסדות שבהם ישנם מאבטחים שאינם עובדי עירייה יוכלו לפעול. גם בגנים פרטיים ובפעוטונים לא ישבתו.

במסגרת שביתת השלטון המקומי, יגיעו העובדים לעבודה, אך לא יעניקו שירותים כלל ויקבלו שכר מלא. מלבד מערכת החינוך, השביתה תכלול גם את מחלקות הרווחה, התחזוקה, שפ"ע, אשפה, שפ"ח, מוקד עירוני, חינוך בלתי פורמלי ותרבות.

הבוקר, תקף ראש השלטון המקומי חיים ביבס את הממשלה ואת שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "במדינה מתוקנת, האוצר היה בא אחרי ארבע שנים שבהן אין יציבות של שלטון מרכזי ושהכול כמעט בקריסה, ואנחנו סחבנו את המדינה הזו תחת מגפת קורונה, מבצעים וכל הדברים", אמר בריאיון ל-103fm. "הממשלה מנותקת מהציבור"

הכונות לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית ספר אלמנאר, לוד 1 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
שיבושים קשים במערכת החינוך. כיתה בלוד, ארכיון/ראובן קסטרו

"שמעתי את סמוטריץ' אומר אתמול שלא נפגשנו איתו, לא נעים להגיד אבל הוא לא דובר אמת", תקף ביבס. "אני נפגשתי איתו אישית עם כל הצוות שלי לפני שבועיים. אני ישבתי איתו, אף אחד אחר לא. עוד דבר, אתה יודע מה מצחיק? שאני שומע אותם כאילו אף אחד לא דיבר איתם? הדיונים האלה התקיימו בממשלה הקודמת, התחלנו אותם, היינו כבר עם סיכומים ואז הגיעה נפילת הממשלה והכול הוקפא. זה אותו תהליך בדיוק, שום דבר לא השתנה, הדבר היחיד שהשתנה זה שר האוצר, שמסתבר שגם לנוכחי אין שום השפעה כי מנהלים אותו".

לביבס, איש ליכוד, היו טענות גם לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אין לזה משמעות ליכוד או לא ליכוד. שלטון מקומי מייצג את כולם. התקיימו שיחות ואין מבוגר אחראי. צריך מבוגר אחראי. לכן קראתי לראש הממשלה לקחת את המושכות לידיים ולנהל את האירוע".

עוד בוואלה!

בלבול לקראת השביתה במערכת החינוך: "משגעים לילדים את השכל"

לכתבה המלאה
תלמידים במהלך בחינת בגרות במתמתיקה. אבשלום ששוני, פלאש 90
שביתה בכל הגילים. תלמידים בבחינת בגרות/פלאש 90, אבשלום ששוני

השלטון המקומי הודיע ביום שני על שביתה בניסיון לקדם את דרישותיו מול משרד האוצר. אלה כוללות בין השאר הסכם שכר חדש לסייעות ולמורי התיכונים, השלמת מחסור בכיתות לימוד, הסעות תלמידים וחינוך מיוחד וביטול קרן הארנונה.

הנהגת ההורים הארצית יצאה נגד הפגיעה בתלמידים, אך הבהירה כי תומכת בדרישות מרכז השלטון המקומי. "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לשבת עם יו"ר מרכז השלטון המקומי ולהגיע מיידית לפתרונות", אמרו בהנהגה. במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי קהל ברשויות המקומיות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully