וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר שביתה: "הממשלה מנותקת, סמוטריץ' לא דובר אמת"

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 10:30

לקראת השביתה הצפויה ביום חמישי, ראש השלטון המקומי חיים ביבס תוקף בריאיון ל-103fm את התנהלות הממשלה וטוען כי שר האוצר, שטען כי לא נפגש עמו, משקר: "אין מבוגר אחראי במשרד האוצר, נתניהו צריך לנהל את האירוע". ומה קורה בבתי הספר? ההסבר המלא

בווידאו: סמטוריץ' על קריאות ארה"ב: "שלא יתערבו בעניינו הפנימיים"/צילום: מערכת וואלה

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, הרשויות המקומיות ישבתו ביום חמישי הקרוב וצפוי כאוס בין היתר במערכת החינוך עם הצטרפות ארגון המורים לשביתה ושיבושים גם בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. ראש השלטון המקומי חיים ביבס, המשמש גם כראש עיריית מודיעין, תקף את הממשלה ובייחוד את שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

בריאיון ל-103fm אמר ביבס: "במדינה מתוקנת, האוצר היה בא אחרי 4 שנים שבהן אין יציבות של שלטון מרכזי ושהכול כמעט בקריסה, ואנחנו סחבנו את המדינה הזו תחת מגפת קורונה, מבצעים וכל הדברים. הממשלה מנותקת מהציבור".

נפגשת עם סמוטריץ'?

"נפגשתי, שמעתי אותו אומר אתמול שלא נפגשנו איתו, לא נעים להגיד אבל הוא לא דובר אמת. אני נפגשתי איתו אישית עם כל הצוות שלי לפני שבועיים. אני ישבתי איתו, אף אחד אחר לא. עוד דבר, אתה יודע מה מצחיק? שאני שומע אותם כאילו אף אחד לא דיבר איתם? הדיונים האלה התקיימו בממשלה הקודמת, התחלנו אותם, היינו כבר עם סיכומים ואז הגיעה נפילת הממשלה והכול הוקפא. זה אותו תהליך בדיוק, שום דבר לא השתנה, הדבר היחיד שהשתנה זה שר האוצר שמסתבר שגם שר האוצר הנוכחי אין לו שום השפעה כי מנהלים אותו".

לביבס, איש ליכוד, יש טענות גם לראש הממשלה. "אין לזה משמעות ליכוד או לא ליכוד. שלטון מקומי מייצג את כולם. התקיימו שיחות ואין מבוגר אחראי. צריך מבוגר אחראי. לכן קראתי לראש הממשלה לקחת את המושכות לידיים ולנהל את האירוע".

הכונות לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית ספר אלמנאר, לוד 1 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
כיתות יישארו סגורות/ראובן קסטרו

הריאיון עם חיים ביבס

ביבס ציין את הסיבות לשביתה: "כל כך הרבה נושאים. הנושא הראשון ואולי המהותי ביותר זה חינוך הילדים שלנו. יש לנו את נושא הסייעות שטרם נסגר, הסכם השכר, אופק תעסוקתי, יש מחסור של אלפי סייעות ביום. לצד זה יש לנו מחסור של 7 אלף כיתות. יש פה מצב אבסורד, יש 100 אלף ילדים במדינת ישראל שלומדים בקרוואנים. המדינה היחידה שלילד אין כיתת לימוד, ומתווכחים איתנו על משהו שיש עליו תקציב רב שנתי, אנחנו מכספנו דרך הדברים המרכזיים שאנחנו מפתחים יש קופה גדולה ושמנה שהכנסנו לאוצר בשנים האחרונות".

השלטון המקומי הודיע ביום שני על שביתה בניסיון לקדם את דרישותיו מול משרד האוצר. אלה כוללות בין השאר הסכם שכר חדש לסייעות ולמורי התיכונים, השלמת מחסור בכיתות לימוד, הסעות תלמידים וחינוך מיוחד וביטול קרן הארנונה.

ארגון המורים הודיע על הצטרפות לשביתה ולימודים בתיכונים לא יתקיימו. גם בגנים לא תהיה פעילות בשל העובדה שגננות אינן יכולות להפעיל את הגן ללא סייעות. החינוך המיוחד הוחרג מהשביתה. באשר לבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים, בתחילה הודיע מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל כי יום הלימודים יסתיים בשעה 11:45, אך מאוחר יותר פרסם הבהרה נוספת שיש להתעלם מהנחייה והנחייה חדשה תצא יותר קרוב למועד השביתה ביום חמישי.

הנהגת ההורים הארצית יצאה נגד הפגיעה בתלמידים, אך הבהירה כי תומכת בדרישות מרכז השלטון המקומי. "אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לשבת עם יו"ר מרכז השלטון המקומי ולהגיע מיידית לפתרונות", אמרו בהנהגה.

במסגרת השביתה לא יינתנו שירותי קהל ברשויות המקומיות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully